Pogledao sam LOOPER prvi film Riana Johnsona posle koga sam pomislio da taj čovek ipak ima nekog talenta. Posle BRICKa i BROTHERS BLOOMa delovao mi je kao nekakva indie senzacija koja voli da čeprka po žanru ali nema tačnu ideju čime bi ga dopunio i obogatio. U tom smislu LOOPER je pre svega dobar kao izvanredan B-film, i counter-programming mekšim žanrovskim sadržajima, i rekao bih da kroz podelu Johnson sugeriše kakav film želi da pruži - uparujući Nolanovog Joseph Gordon-Levitta i Bruce Willisa kog su oblikovali razni majstori. U tom smislu, rekao bih da je Willis kod Johnsona možda najbliži Willisu iz Hillovog LAST MAN STANDINGa pa je i sam LOOPER zapravo na razmeđi tog soft-smart nolanovskog pristupa i spoja vesternizovanog urbanog krimića sa elementima urbanizovanog vesterna kojim se Hill bavio.
Kao što je Hill u LAST MAN STANDINGu stvarao taj efekat da su junaci gansterskog filma zalutali na set nekog vesterna, tako i ovde Johnson uspeva da napravi efekat kako su junaci iz nekog futurističkog krimića zalutali na set vesterna ili krimića iz sedamdesetih, i to je pravac koji u ovom slučaju meni lično nije prijao, ali to je sad zaista stvar ukusa i potpuno sam uveren da ima ljudi kojima će to biti jedan od glavnih aduta filma.
S druge strane, na nivou ritma, Johnson nikada ne gubi kontrolu i zamajac ali se film bitno strukturalno izmeni u drugoj polovini što stvara određeni utisak nesklada, doduše vrlo blag.
Hronomocija je u LOOPERu postavljena dosta jednostavno, igra značajnu ali ne i presudnu ulogu tako da i neke nelogičnosti, od kojih je jedna očita na nivou same premise, u principu ne smetaju. U jednoj sceni infodumpovanja, Willisov lik doduše i kaže da ne treba lomiti glavu oko toga kako to sve funkcioniše.
Naravno, LOOPER je hajpovan preko svake mere, i u principu ne treba se obazirati na najave kako je ovo nešto najpametnije i najuzbudljivije ikada jer nije. Ali je ovo jedan pošten B-film, sa A-dometom, dosta smisla za humor, odličnom glumačkom podelom, solidno postavljenom pričom i dovoljnom količinom originalnosti.
LOOPER nije bio preskup film i uprkos tome što u njemu ima dosta akcije, dosta lokacija, dosta raznih stvari, on se ipak kvalifikuje kao "mali" film. U tom pogledu, čini mi se da Johnson zapravo mora da uposli svoje krajnje rediteljske moći da bi sve to obuhvatio i sredio što znači da još nije spreman ili bar ne izgleda da je spreman za neki kompleksniji zahvat ili film većih pretenzija na nivou obima priče i likova. Ali, svakako da posle LOOPERa, odaje utisak reditelja koji nije za potiskivanje kako se činilo posle BRICKa i BLOOMovih.
Kada se pojavi kineska verzija sa dužim šangajskim segmentom rado ću je pogledati.
* * * / * * * *
Kao što je Hill u LAST MAN STANDINGu stvarao taj efekat da su junaci gansterskog filma zalutali na set nekog vesterna, tako i ovde Johnson uspeva da napravi efekat kako su junaci iz nekog futurističkog krimića zalutali na set vesterna ili krimića iz sedamdesetih, i to je pravac koji u ovom slučaju meni lično nije prijao, ali to je sad zaista stvar ukusa i potpuno sam uveren da ima ljudi kojima će to biti jedan od glavnih aduta filma.
S druge strane, na nivou ritma, Johnson nikada ne gubi kontrolu i zamajac ali se film bitno strukturalno izmeni u drugoj polovini što stvara određeni utisak nesklada, doduše vrlo blag.
Hronomocija je u LOOPERu postavljena dosta jednostavno, igra značajnu ali ne i presudnu ulogu tako da i neke nelogičnosti, od kojih je jedna očita na nivou same premise, u principu ne smetaju. U jednoj sceni infodumpovanja, Willisov lik doduše i kaže da ne treba lomiti glavu oko toga kako to sve funkcioniše.
Naravno, LOOPER je hajpovan preko svake mere, i u principu ne treba se obazirati na najave kako je ovo nešto najpametnije i najuzbudljivije ikada jer nije. Ali je ovo jedan pošten B-film, sa A-dometom, dosta smisla za humor, odličnom glumačkom podelom, solidno postavljenom pričom i dovoljnom količinom originalnosti.
LOOPER nije bio preskup film i uprkos tome što u njemu ima dosta akcije, dosta lokacija, dosta raznih stvari, on se ipak kvalifikuje kao "mali" film. U tom pogledu, čini mi se da Johnson zapravo mora da uposli svoje krajnje rediteljske moći da bi sve to obuhvatio i sredio što znači da još nije spreman ili bar ne izgleda da je spreman za neki kompleksniji zahvat ili film većih pretenzija na nivou obima priče i likova. Ali, svakako da posle LOOPERa, odaje utisak reditelja koji nije za potiskivanje kako se činilo posle BRICKa i BLOOMovih.
Kada se pojavi kineska verzija sa dužim šangajskim segmentom rado ću je pogledati.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment