ogledao sam CLEANER Renny Harlina, courtesy of Ginger.
Malo je reći da sam dugo očekivao novi film jednog od najomiljenijih reditelja. Iako od samog filma nisam previše očekivao, dobio sam još od manje od toga, štaviše ostao sam malo začuđen nad filmom.
Naime, CLEANER je film koji za razliku od COVENANTa koji je nesrećan na svoj način, na kraju cele priče nija imao čak ni naročitu komercijalnu satisfakciju pošto će tek u maju eventualno izaći u bioskope na nekim evropskim tržištima a dosadašnji skor u svetu mu je 100 000 dolara u Finskoj. Naravno, Avi Lerner je to radio i nema sumnje da on zna kako će se sve to isplatiti na kraju na videu i televiziji, a cast koji je okupljen oko ovog filma zaista ima veliku težinu čak i u Srbiji.
Ono što je bilo zanimljivo od starta vezano za ovaj projekat jeste da su se na njemu ujedinili kompanija Anoymous Content koja je najpre poznata po arty projektima i Avi Lerner. Ovo je delovalo kao match made in heaven pošto je sugerisalo da izvorni materijal, odnosno scenario Matthew Aldricha ima određeni kvalitet i potencijal a da je Avi samo tu da poturi leđa u finasijskom smislu.
Međutim, Aldrichev scenario je lošiji čak i od mnogih Avijevih solo produkcija, ispod nivoa stvari koje se rade za tivu i uopšte mi nije jasno kako de ovaj scenario prošao development, čak i u Arijevim uslovima. Naime, imao sam iskustvo rada na projektu koji je developovala Arijeva ekipa i znam da oni imaju vrlo jasne, uglavnom exploitation kriterijume kada oblikuju neki scenario, a te kriterijume ovaj scenario ne ispunjava.
CLEANER je prilično tupav, naivan i bezopasan triler, promašaj vrlo benigne prirode, koji u današnjim okolnostima, sa gledalačkim iskustvom koje ima čak i najprosečniji gledalac ne stoji.
Odlična podela sa Sam Jacksonom, Ed Harrisom, Evom Mendes, Luis Guzmanom i Robert Forsterom, čini da Rennyjev vrlo visok tempo koji nameće ne bude uzaludan, ali bezidejnost scenarija se probija kroz taj sveobuhvatni profesionalizam sa kojim je ovo snimljeno.
Naprosto ni glumcima ni Rennyju nije postavljen pravi izazov, sve se kreće u okvirima najmanje dinamične interpretacije opštih mesta, pa stoga ni tehnička veština sa kojom Renny to beleži ne uspeva da se nametne kao adut. Naprosto, svima su ruke vezane apsolutnim odsustvom scenarističke građe.
COVENANT je bio problematičan zbog svoje šuplje exploitation koncepcije fokusirane na niže ešelone omladine u kome Renny nije imao puno prostora pošro su video spotovi i specijalni efekti bili neka vrsta ready madea od kog je taj film sačinjen. Međutim, CLEANER je decentan ali isprazan film u kome Renny još manje ima šta da traži.
Naime, da je Cronenberg ovo snimio, CLEANER bi bio tretiran kao HISTORY OF VIOLENCE ili EASTEN PROMISES, i nije ništa slabiji od tih filmova. Međutim, od Rennyja se traže rezutati, adrenalin, on je kao reditelj uvek bio vrlo konkretan, a ovaj materijal mu nije ponudio ulogu za to.
Na kraju, čak se i svetska kritika koja je Harlinu slabo naklonjena slaže da je on jedna od jačih karika ovog minornog filma, pošto je svojom rediteljskom kultivisanošću uspeo da CLEANER učini gledljivim uprkos svemu.
Šteta je što se ovaj reteaming Rennyja i Sama ovako neslavno završio pošto su svi raniji bili senzacionalni.
* * / * * * *
Malo je reći da sam dugo očekivao novi film jednog od najomiljenijih reditelja. Iako od samog filma nisam previše očekivao, dobio sam još od manje od toga, štaviše ostao sam malo začuđen nad filmom.
Naime, CLEANER je film koji za razliku od COVENANTa koji je nesrećan na svoj način, na kraju cele priče nija imao čak ni naročitu komercijalnu satisfakciju pošto će tek u maju eventualno izaći u bioskope na nekim evropskim tržištima a dosadašnji skor u svetu mu je 100 000 dolara u Finskoj. Naravno, Avi Lerner je to radio i nema sumnje da on zna kako će se sve to isplatiti na kraju na videu i televiziji, a cast koji je okupljen oko ovog filma zaista ima veliku težinu čak i u Srbiji.
Ono što je bilo zanimljivo od starta vezano za ovaj projekat jeste da su se na njemu ujedinili kompanija Anoymous Content koja je najpre poznata po arty projektima i Avi Lerner. Ovo je delovalo kao match made in heaven pošto je sugerisalo da izvorni materijal, odnosno scenario Matthew Aldricha ima određeni kvalitet i potencijal a da je Avi samo tu da poturi leđa u finasijskom smislu.
Međutim, Aldrichev scenario je lošiji čak i od mnogih Avijevih solo produkcija, ispod nivoa stvari koje se rade za tivu i uopšte mi nije jasno kako de ovaj scenario prošao development, čak i u Arijevim uslovima. Naime, imao sam iskustvo rada na projektu koji je developovala Arijeva ekipa i znam da oni imaju vrlo jasne, uglavnom exploitation kriterijume kada oblikuju neki scenario, a te kriterijume ovaj scenario ne ispunjava.
CLEANER je prilično tupav, naivan i bezopasan triler, promašaj vrlo benigne prirode, koji u današnjim okolnostima, sa gledalačkim iskustvom koje ima čak i najprosečniji gledalac ne stoji.
Odlična podela sa Sam Jacksonom, Ed Harrisom, Evom Mendes, Luis Guzmanom i Robert Forsterom, čini da Rennyjev vrlo visok tempo koji nameće ne bude uzaludan, ali bezidejnost scenarija se probija kroz taj sveobuhvatni profesionalizam sa kojim je ovo snimljeno.
Naprosto ni glumcima ni Rennyju nije postavljen pravi izazov, sve se kreće u okvirima najmanje dinamične interpretacije opštih mesta, pa stoga ni tehnička veština sa kojom Renny to beleži ne uspeva da se nametne kao adut. Naprosto, svima su ruke vezane apsolutnim odsustvom scenarističke građe.
COVENANT je bio problematičan zbog svoje šuplje exploitation koncepcije fokusirane na niže ešelone omladine u kome Renny nije imao puno prostora pošro su video spotovi i specijalni efekti bili neka vrsta ready madea od kog je taj film sačinjen. Međutim, CLEANER je decentan ali isprazan film u kome Renny još manje ima šta da traži.
Naime, da je Cronenberg ovo snimio, CLEANER bi bio tretiran kao HISTORY OF VIOLENCE ili EASTEN PROMISES, i nije ništa slabiji od tih filmova. Međutim, od Rennyja se traže rezutati, adrenalin, on je kao reditelj uvek bio vrlo konkretan, a ovaj materijal mu nije ponudio ulogu za to.
Na kraju, čak se i svetska kritika koja je Harlinu slabo naklonjena slaže da je on jedna od jačih karika ovog minornog filma, pošto je svojom rediteljskom kultivisanošću uspeo da CLEANER učini gledljivim uprkos svemu.
Šteta je što se ovaj reteaming Rennyja i Sama ovako neslavno završio pošto su svi raniji bili senzacionalni.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment