Sunday, May 28, 2017

A CURE FOR WELLNESS

A CURE FOR WELLNESS je film koji je doneo katastrofalan gubitak New Regencyju i Foxu ali sigurno je da su oni uvereni kako je vredeo svakog centa. Naime, sada kad god neko ima primedbe na mešanje studija u rad autora, oni mogu da pokažu ovaj film i kažu "evo šta ste dešava kad autori imaju punu nesputanu slobodu".

A CURE FOR WELLNESS je toliki trainwreck da bih rekao kako Fox nije čak tražio ni da se skrati na neko razumno trajanje sa svojih apsurdnih 146 minuta jer su shvatili da mu nema spasa, što na kraju možda čak i nije bilo fer prema Verbinskom jer ovaj film je mogao da stekne kudikamo više pohvala da pored svih svojih gluposti barem nije i nepodnošljivo dugačak.

Kako je do svega ovoga došlo, teško je reći, ali smrdi mi da je sve ovo nusprodukt odlaganja PYONGYANGa, filma koji je Verbinski trebalo da snima sa Steve Carrellom (jednim delom i u Srbiji) i da je on unovčio moralni highground koji mu je iznenada dopao kada je Fox u strahu od Kima otkazao taj projekat. Prosto je neverovatno da Fox pri zdravoj pameti da 40 miliona dolaza za film po ovom scenariju, sa ovom glumačkom podelom i da očekuje nekakvu gledanost.

A CURE FOR WELLNESS spada u novu etsetiku tzv. Cinemageddon filmova, gde autori poput Refna ili sada Verbinskog pokzušavaju da uneku vrstu mejnstrima uvedu stileme italo i onog horora i shock cineme. Refn to pokušava da uradi sa festivalskim formatom u NEON DEMONu a Verbinski to pokušava da napravi sa holivudskim filmom. Kakav je to "holivudski" film Verbinski želeo da snimi, teško je razumeti, ali moguće da je hteo da se izrazi u onim formatima koji su u prošlosti bili dostupni Cronenbergu.

No, Cronenberg je ipak jedan od najvećih sineasta svih vremena a Verbinski je obrni-okreni ipak umišljeni reditelj reklama sa grižom savesti koju je u nekoliko navrata pokušavao da leči indie izletima u pauzama beskrajnih nastavaka PIRATESa.

A CURE FOR WELLNESS stoga jedino možemo objasniti pokušajem da se snimi prestige picture, baziran na premisi koju bi verovatno Fulci još smatrao osnovom za prestige picture, a rezultat je jedna salata scena od kojih poneka funkcioniše kao set-piece, a neke i ne baš. Dramski materijal koji povezuje sve te scene je uvredljivo slab i pokazuje kako se na kraju krajeva film ne može bazirati samo na pokušajima set-pieceova, ako između njih nema neki smislen narativ, ili ako barem nije potpuno lišen pokušaja da se gradi neka priča. A CURE FOR WELLNESS nije AMER pa da se slobodno udari briga na veselje, a nije ni SAINT ANGE pa da se nađe balans između horor invencije i priče koja nije nužno u prvom planu.

Verbinski želi da ima sve u prvom planu i rezultat je poražavajući. Kada se tome dodaju neka "umetnička iskliznuća" poput 80s throwback posete "nemačkoj" krčmi u podnožju švajcarskog sanatorijuma koja deluje kao italo omaž lože prepirčanoj sceni iz Fassbinderovog filma, i koja je školski primer scene koja u potpunosti i funkcionalno i stilski odudara od filma i treba da se izbaci ako se već omaklo da bude snimljena.

Dane DeHaan je sjajan mladi glumac i čini sve što može u ovom nezahvalnom filmu ali ni on ne može da pomogne Verbinskom, kome očigledno u ovom slučaju nije bilo pomoći. Ipak, fanovi žanra svakako treba da pogledaju ovaj film, pošto horor retko kada dobija ovu vrstu vanity tretmana, i verovatno nikada u istoriji ovakva premisa neće biti snimljena sa toliko para.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment