REALIVE Mateo Gila takođe spada u red naslova koje sam mnogo očekivao. Još od filma NADIE CONOCE A NADIE, bilo mi je jasno da se na duže staze pre treba kladiti na Gila nego na Amenabara, i uprkos tome što je i on menjao žanrove, nikada se nije ogrešio i nikada nije skrenuo sa linije u svojim rediteljskim projektima. Zato je on za razliku od Amenabara prema čijim novim potezima u vrh glave imam vrlo opreznu umerenu radoznalost, Gil ostao autor čiji me novi projekti i dalje izuzetno zanimaju.
REALIVE je hard SF priča, aproprijacija FRANKENSTEINa, i govori o čoveku koji odlučuje da se kriogenski zamrzne kada shvati da boluje od neizlečive bolesti. Odmrzavaju ga sedamdeset godina kasnije i on postaje prvi "vaskrsli" čovek unutar naučnog programa. Iako se našao u svetu koji se ne razlikuje bitno od sadašnjosti koju je do tada poznavao, novo stanje u kome se "probudio" otvara mu jednu kontemplativnu fazu o živou, starenju, prolaznosti itd.
REALIVE je u osnovi SF triler, ali je isto tako i vrlo snažna melodrama sa psihološki nijansiranim likovima i kontemplativnim pristupom temama koje muče glavnog junaka. U tom pogledu, Mateo Gil ne pravi puno kompromisa i ne tera triler da silom preuzme primat u odnosu na melodramu i psihološku razradu, ali kada dođe do tih sekvenci, ne uzdržava se da zamasti stvari.
Film se dešava u Americi, mada Gil ne insistira na tome da se lokacija previše definiše i direktor fotografije Pau Esteve Birba uspeva jako dobro da dočara taj "neutralni" a opet vibrantni ambijent. Ovo je jedna od onih English-speaking produkcija koje pravi Filmax, i koje povremeno uspevaju da budu vrlo efektne, s tim što je ovoputa reč o filmu koji verovatno ima jače umetničke od exploitation ambicija. Iznenadio bih se ako producenti misle drugačije.
Gil je u periodu kada je ozbiljan SF plasirao nekoliko sličnih projekata, uspeo da ponudi svoje delo koja apsolutno može stati uz rame naslovima kao što je EX MACHINA, recimo. Činjenica da ovaj film nije imao tako veliki odjek, ne znači da ga nije zaslužio.
U određenom smislu, ovo je film kakvom smo se mogli nadati kada je stigla vest da će Houellebecqov LA POSSIBILITE D'UNE ILE biti ekranizovan.
* * * 1/2 / * * * *
REALIVE je hard SF priča, aproprijacija FRANKENSTEINa, i govori o čoveku koji odlučuje da se kriogenski zamrzne kada shvati da boluje od neizlečive bolesti. Odmrzavaju ga sedamdeset godina kasnije i on postaje prvi "vaskrsli" čovek unutar naučnog programa. Iako se našao u svetu koji se ne razlikuje bitno od sadašnjosti koju je do tada poznavao, novo stanje u kome se "probudio" otvara mu jednu kontemplativnu fazu o živou, starenju, prolaznosti itd.
REALIVE je u osnovi SF triler, ali je isto tako i vrlo snažna melodrama sa psihološki nijansiranim likovima i kontemplativnim pristupom temama koje muče glavnog junaka. U tom pogledu, Mateo Gil ne pravi puno kompromisa i ne tera triler da silom preuzme primat u odnosu na melodramu i psihološku razradu, ali kada dođe do tih sekvenci, ne uzdržava se da zamasti stvari.
Film se dešava u Americi, mada Gil ne insistira na tome da se lokacija previše definiše i direktor fotografije Pau Esteve Birba uspeva jako dobro da dočara taj "neutralni" a opet vibrantni ambijent. Ovo je jedna od onih English-speaking produkcija koje pravi Filmax, i koje povremeno uspevaju da budu vrlo efektne, s tim što je ovoputa reč o filmu koji verovatno ima jače umetničke od exploitation ambicija. Iznenadio bih se ako producenti misle drugačije.
Gil je u periodu kada je ozbiljan SF plasirao nekoliko sličnih projekata, uspeo da ponudi svoje delo koja apsolutno može stati uz rame naslovima kao što je EX MACHINA, recimo. Činjenica da ovaj film nije imao tako veliki odjek, ne znači da ga nije zaslužio.
U određenom smislu, ovo je film kakvom smo se mogli nadati kada je stigla vest da će Houellebecqov LA POSSIBILITE D'UNE ILE biti ekranizovan.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment