Tuesday, December 13, 2011

MODERN ROMANCE

U sklopu industrijske špijunaže pogledao sam MODERN ROMANCE Alberta Brooksa. Brooks je jedna od vrlo specifičnih pojava u američkom filmu, komičar koji je dobio veliku priliku i kao glumac i kao reditelj i reklo bi se da je tu priliku delimično iskoristio. Naime, Brooks je ostvario nekoliko uloga u antologijskim filmovima, pre svih James L. Brooksa, ali i kod Soderbergha, pa zašto da ne i kod Refna, a kao reditelj je izgradio repsektabilan i reklo bi se vrlo cenjen opus.

Jedna od stvari koje karakterišu Brooksa kao autora jesu priče koje se bave Holivudom i podsmeđljiv stav prema filmskoj industriji. MODERN ROMANCE je film koji je u osnovi romantična komedija vudialenovskog tipa o montažeru kome ne uspeva da funkcioniše u vezi sa ženom koju voli i bez koje ne može a naravno ne ide mu ni kad se raziđu. Osnovni problem ovog zapleta je to što ga Brooks smešta u svega nekoliko dana tako da i ono što je istinito kao opservacija o odnosu nekako deluje neuverljivo kada se desi tako brzo. Isto tako u formalnom smislu, reditelj Brooks je zaljubljen u sebe kao glumca tako da nekritički ostavlja u filmu mnoge scene u kojima se glumac prepušta samoupravljanju.

Međutim, ono u čemu je MODERN ROMANCE izvanredan jeste sam prikaz rada na filmu. Naime, u toku svoje ljubavne priče, montažer radi na nekom jeftinom SF filmu za AIP sa George Kennedyjem u glavnoj ulozi. Inače, reditelja filma-u-filmu igra James L. Brooks. Scene u kojima glavni junak montira scene i radi tonske efekte su briljantne i savršeno ubedljive, ali pre svega jako su simptomatičan prikaz rada na filmu. Mislim da je MODERN ROMANCE pre svega zbog ovog segmenta danas značajan film.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment