Sunday, June 17, 2007

THE EVIL THAT MEN DO

Podsetio sam se filma THE EVIL THAT MEN DO J. Lee-Thompsona, courtesy of Kunac.

Ovih nekoliko dana su bili prilično hectic tako da nisam stigao da se oglasim sa ovim utiscima.

Početak filma je ingeniozan i sada koliko mi se čini, u sećanju mi je delovalo kao da je čitav film tako spooky.

Nažalost, nije. Thompson definitivno uspeva da održi atmosferu snažne perverzije kroz ceo film, sa tim čudnovatim, bezmalo incestuoznim odnosom između izopačenog doktora i njegove sestre, inače lezbijke.

Međutim, ni u vizuelnom, ni u scenarističkom smislu, Thompson u toku filma ne doseže zaista ingeniozno otvaranje u kome se doktor u najboljoj tradiciji VARIOLE VERE pojavljuje sa kukuljicom.

Ipak, dostizanje te briljantne atmosfere sa početka, ne znači da je reč o promašaju. čak naprotiv. Iako je ova verzija koju sam sada gledao zasuigurno cuttovana, pošto je znatno kraća od verzije listovane na netu, reč je o vrlo precizno realizovanom filmu, sa naročito ozbiljnom političkom porukom koja ima odjeka i danas.

Naime, glavni negativac, Doktor, je mučitelj koji radi za vlade banana republika i u direktnom je dosluhu sa SAD, a u jednom trenutku federacija latinoameričkih država traži njegovo izručenje, oko čega SAD intenzivno mešetare.

Završnica filme je havy handed sa dosta spooky, da ne kažem HILLS HAVE EYES moralizatorskom egzekucijom glavnog negativca, koja je toliko nasilna da me je obradovala jer se nije nikako mogla cuttovati.

U svakom slučaju, milo mi je da mi se sećanje iz detinjstva donekle pokazalo kao ispravno.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment