Sunday, April 29, 2007

PERFECT STRANGER

Sinoć sam u bioskopu pogledao PERFECT STRANGER James Foleya.

Moram priznati da sam se uželeo generic erotskih trielra, iako ovaj film nije baš erotski, ali jeste na toj liniji, post-BASIC INSTINCT kinematografije.

Naravno, iz ove vizure i COLOR OF THE NIGHT i JADE deluju kao klasici, tako da PERFECT STRANGER ima dosta oštru konkurenciju. Ipak, moramo imati na umu da je koncept osmislio čoevk koji ima mnogo veći staž u serial killer filmovima i smišljao je TAKING LIVES DJ Carusa, tako da je ta nineties estetika kontaminirana tim presahlim serial killer revivalom.

Pa ipak, film je insanely watchable iako u suštini nije ni napet, niti je nešto naročito enigmatičan. Međutim, Foley vrlo sigurno drži rediteljsku kontrolu priče i daje je maksimalno efikasno, pojačavajući sve to odličnim ulogama Bruce Willisa i Giovanni Ribisija zahvaljujući kojima uspevamo da prevaziđemo slabosti Halle Berry.

Koliko je kinematografija morala otići dođavola kada danas Bruce Willis igra support rolu Halle Berry koju je koliko u LAST BOY SCOUTu gledao kako je ubijaju plaćenici Shelly Marconea.

Međutim, još je tužnije što niko od mojih prijatelja sa kojima sam gledao film u Tuckwoodu, iako se bave filmom uopšte nemaju nikakav odnos 'prema tome da James Foley režirao film. Ja sam ga, vreovatno jedini, gledao sa dužnim respektom prema velikom reditelju.

Iako je reč o konfekcijskom proizvodu, osećao sam snažnu nostalgiju gledajući ovaj film pošto je evidentno da dolazi iz sveta reditelja-glumaca-koncepata-žanrova koji u ovom obliku izumiru i to me je malo ispunilo tugom.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment