Pogledao sam PERFECT CREATURE Glenna Strandinga, courtesy of Ginger.
Već sam jedanput gledao dosta sličan film, nazvan THE BREED u režiji Michaela Oblowitza sa Adrian Paulom, i taj film je bio nižerazredni ali relativno gledljivi rip-off Norringtonovog BLADEa.
PERFECT CREATURE se dakle nadovezuje na taj put preformatiranja ALIEN NATIONa ali ovog puta u Alan Mooroevskom kontekstu. PERFECT CREATURE je smešten u neko vreme koje ja nisam do kraja razumeo. Reč je o jednom retrofuturističkom settingom koji je ili alternativna istorija, ili pak neka retro-stilizovana budućnost.
U svakom slučaju, vampiri žive kao prihvaćena aristokratija u tom svetu, dizajniranom kao mešavina Britanije tridesetih i šezdesetih. Vampiri su neka vrsta crkvenih poslenika koji predstavljaju nadu i moralni stub čovečanstva kao predstavnici nadmoćne rase. Svetom vladaju fatalne epidemije gripa, a vampiri su kao rasa ne samo otporni već su nastali prilikom jednog od eksperimenata da se nađe vakcina. Oni nisu u klasičnom smislu vampiri pošto ne love, a bloodlust zadovoljavaju time što im narod daje krv u crkvama.
Po predanju nijedan vampir nije povredio čoveka. Ali, kada se pojavi vampir serijski ubica, onda detektivka i jedan član vamprirskog Bratstva kreću u poteru za njim ne bi li se cela vampirska rasa oprala na optužbe za ubistvo.
Pošto volim ALIEN NATION, i PERFECT CREATURE mi je legao. Stranding pokušava da puca iz svih mogućih oružja, od svedene engleske režije dijaloških scena, do arty poigravanja detaljima, starinskih montaža atrakcija, stilizacije pa sve do matriksoidnih borilačkih scena. Naravno, jasno je da film ponajvuiše pada u tim matriksoidnim poterama i borilačkim scenama, pošto su one nešto što smo od svega ostalog najčešće viđali u poslednje vreme, i što je najvažnije upravo se takvi zahvati najviše i koriste u poslednje kako bi se pokazala vamprirska akcija, a to je sve negde započeo BLADE.
Stranding dosta ide na jump scares i na šok efekat, ne gradeći previše suspense. Ton je miksovan tako da zastrušujući šumovi dominiraju nad ostatkom zvučne slike.
Već sam jedanput gledao dosta sličan film, nazvan THE BREED u režiji Michaela Oblowitza sa Adrian Paulom, i taj film je bio nižerazredni ali relativno gledljivi rip-off Norringtonovog BLADEa.
PERFECT CREATURE se dakle nadovezuje na taj put preformatiranja ALIEN NATIONa ali ovog puta u Alan Mooroevskom kontekstu. PERFECT CREATURE je smešten u neko vreme koje ja nisam do kraja razumeo. Reč je o jednom retrofuturističkom settingom koji je ili alternativna istorija, ili pak neka retro-stilizovana budućnost.
U svakom slučaju, vampiri žive kao prihvaćena aristokratija u tom svetu, dizajniranom kao mešavina Britanije tridesetih i šezdesetih. Vampiri su neka vrsta crkvenih poslenika koji predstavljaju nadu i moralni stub čovečanstva kao predstavnici nadmoćne rase. Svetom vladaju fatalne epidemije gripa, a vampiri su kao rasa ne samo otporni već su nastali prilikom jednog od eksperimenata da se nađe vakcina. Oni nisu u klasičnom smislu vampiri pošto ne love, a bloodlust zadovoljavaju time što im narod daje krv u crkvama.
Po predanju nijedan vampir nije povredio čoveka. Ali, kada se pojavi vampir serijski ubica, onda detektivka i jedan član vamprirskog Bratstva kreću u poteru za njim ne bi li se cela vampirska rasa oprala na optužbe za ubistvo.
Pošto volim ALIEN NATION, i PERFECT CREATURE mi je legao. Stranding pokušava da puca iz svih mogućih oružja, od svedene engleske režije dijaloških scena, do arty poigravanja detaljima, starinskih montaža atrakcija, stilizacije pa sve do matriksoidnih borilačkih scena. Naravno, jasno je da film ponajvuiše pada u tim matriksoidnim poterama i borilačkim scenama, pošto su one nešto što smo od svega ostalog najčešće viđali u poslednje vreme, i što je najvažnije upravo se takvi zahvati najviše i koriste u poslednje kako bi se pokazala vamprirska akcija, a to je sve negde započeo BLADE.
Stranding dosta ide na jump scares i na šok efekat, ne gradeći previše suspense. Ton je miksovan tako da zastrušujući šumovi dominiraju nad ostatkom zvučne slike.
Gluma je klasičan produžetak engleske otmene šmire gde se svaki segment društva i svaki lik kroz stari engleski izgovor fetišizuje i poprima utisak ekranizacije nekog klasičnog dela.
Strandingov film ukratko po formatu pokušava da bude nešto epohalno ali po svom sadržaju i po realizaciji zapravo nije. Film ponajviše pada na planu scenarija i karaktera. Dok se karakteri još donekla zabašuruju gustim britanskim akcentima, scenario je krajnje rudimentaran i jedva da može da dobaci do neke generic 80s krimi-priče.
U najboljim deonicama Stranding evocira uspomenu na Stephena Hopkinsa, naročito kad se lati simsa, a po tretmanu stilizacije vuče i na Alexa Proyasa iz vremena DARK CITYja.
U svakom slučaju PERFECT CREATURE je po svojoj ambiciji nešto što se mora ubeležiti kao bitan detalj u slagalici prošlogodišnjeg/ovogodišnjeg žanrovskog rada.
* * 1/2 / * * * *
Strandingov film ukratko po formatu pokušava da bude nešto epohalno ali po svom sadržaju i po realizaciji zapravo nije. Film ponajviše pada na planu scenarija i karaktera. Dok se karakteri još donekla zabašuruju gustim britanskim akcentima, scenario je krajnje rudimentaran i jedva da može da dobaci do neke generic 80s krimi-priče.
U najboljim deonicama Stranding evocira uspomenu na Stephena Hopkinsa, naročito kad se lati simsa, a po tretmanu stilizacije vuče i na Alexa Proyasa iz vremena DARK CITYja.
U svakom slučaju PERFECT CREATURE je po svojoj ambiciji nešto što se mora ubeležiti kao bitan detalj u slagalici prošlogodišnjeg/ovogodišnjeg žanrovskog rada.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment