Tuesday, February 1, 2011

TRANS-EUROP-EXPRESS

Pogledao sam TRANS-EUROP-EXPRESS Alain Robb-Grilleta. zašto sam se u to upustio nije ni meni do kraja jasno, ali kako je moglo da bude, ako imamo u vidu da je ovaj film dosta oslonjen na tradiciju Novog talasa, to jest da joj pripada, čak nisam ni loše prošao...

Robb-Grillet u određenom smislu ipak pokušava da na neki način estetizuje svoju priču, i iako ona nikada zapravo ne profukcioniše ni kao metafilm, ni kao esej o pripovedanju, ni kao "film-u-filmu", konzistentno je realizovana i vrlo je efektna u snimateljskom i scenografskom smislu, dok Jean-Louis Trintignant u glavnoj ulozi sasvim sigurno donosi sve one kvalitete koji su ga i učinili filmskom zvezdom u svoje vreme.

Ono što Robb-Grillet donosi kao svoje obeležje jeste fascinacija sleazy SM praksama po kojima su njegovi filmovi bili poznati. TRANS-EUROP-EXPRESS je bio čak i zabranjen u nekim zemljama iako su u ovom cutu koji sam ja gledao ti elementi dosta pitomi za današnje standarde. Ipak, sasvim je moguće da je i ovo bilo neprihvatljivo u ono vreme.

Imajući u vidu da je lako zažaliti kad se odlučiš za novotalasovski film, ovaj je zapravo dosta podnošljiv.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment