FASTER George Tillmana Juniora pokazuje koliko je zapravo teško napraviti dobar film u 70s revenge stilu. Iako se najveći deo filmova filmova ovog tipa smatra manje ili više exploitationom koji su radili osrednji reditelji, i uprkos tome što su neki veliki filmovi i autori bili izuzetak koji potvrđuje pravilo, sada je valjda svima jasno da je za pravljenje te naizgled jednostavne forme potreban jedan istančam filmmejkerski instinkt za vladanje samom suštinom pripovedanja i sposobnost prepoznavanja koja je osnovna izražajna nit.
FASTER je film koji u osnovi ima predispozicije da bude odličan - scenario Joe i Tony Gaytona je relativno interesantan, Rock u glavnoj ulozi je adut kakav se samo poželeti može, Billy Bob Thornton kao čovek koji ga juri je izvrsna podela, ostatak ekipe je takođe vrhunski.
Međutim, Tillman ne uspeva da dovede sve te elemente u pravi odnos.
Pre svega, njegov tretman Rocka na makroplanu strukture i na mikroplanu unutar samih scenanije dobar. Čovek koji izgleda kao Rock je sam po sebi već film, a on je s druge strane još odavno pokazao da je respektabilan glumac. Međutim, umsto monolitnog osvetnika kakvog bi u nekom 70s filmu igrao Jim Brown, Tillman ga drži na toj liniji ali mu ne daje dovoljno screentimea već dopušta da nadogradnje likova postanu svrhe same sebi. Otud, mi imamo duge deonice filma bez Rocka usled čega se ozbiljno dovodi u pitanje ko je tu zapravo glavni lik. S druge strane monolitini osvetnik sa tako upečatljivim telom, ako nije glavni lik, nema previše smisla u ovoj vrsti filma - ovo ipak nije SOUTHLAND TALES.
Unutar scena, Tillman takođe ne shvata koliko je Rock potentan element u kadru, tako da situacije prosto pogrešno akcentuje, iako se ne može govoriti o doslednom rediteljskom konceptu, to rediteljsko lutanje između ostalog pokazuje i u tome što mnoge scene prosto režira "spolja" u nekim uopštenim rešenjima, bez tačne ideje šta je u svakom trenutku zapravo važno. Otud se u nekim dramatičnim scenama ne samo ne vidi da je Rock tu glavni, nego su rešene kroz neke pismeno postavljene ali potpune neznakovite pozicije kamere.
Isto tako elementi nadogradnje lika, naročito u Thorntonovom slučaju postaju sami sebi svrha i mnogo bolje bi funkcionisali da se dešavaju uporedo sa događajima iz glavnog dramskog toka, a to je priča o osveti i poteri.
Ovako, FASTER ima previše digresija u odnosu na jednostavnu i efektnu priču kojom se bavi.
Uprkos tome što je Tillman suštinski upropastio šanse da FATSER bude dobar counteprogramming srećom glumačka ekipa je raspoložena za nadigravanje i jaka je na svim mestima, sve je realizovano sa blagom dozom humora gde se Tillman nalazi, i to dozom humora koja proističe iz situacija a nije nametnuta ili dopisana, tako da FASTER na svom elementarnom nivou održava potreban nivo high spirita. Šteta je samo što u tome svemu ne uspeva da bude i dobar.
* * 1/2 / * * * *
FASTER je film koji u osnovi ima predispozicije da bude odličan - scenario Joe i Tony Gaytona je relativno interesantan, Rock u glavnoj ulozi je adut kakav se samo poželeti može, Billy Bob Thornton kao čovek koji ga juri je izvrsna podela, ostatak ekipe je takođe vrhunski.
Međutim, Tillman ne uspeva da dovede sve te elemente u pravi odnos.
Pre svega, njegov tretman Rocka na makroplanu strukture i na mikroplanu unutar samih scenanije dobar. Čovek koji izgleda kao Rock je sam po sebi već film, a on je s druge strane još odavno pokazao da je respektabilan glumac. Međutim, umsto monolitnog osvetnika kakvog bi u nekom 70s filmu igrao Jim Brown, Tillman ga drži na toj liniji ali mu ne daje dovoljno screentimea već dopušta da nadogradnje likova postanu svrhe same sebi. Otud, mi imamo duge deonice filma bez Rocka usled čega se ozbiljno dovodi u pitanje ko je tu zapravo glavni lik. S druge strane monolitini osvetnik sa tako upečatljivim telom, ako nije glavni lik, nema previše smisla u ovoj vrsti filma - ovo ipak nije SOUTHLAND TALES.
Unutar scena, Tillman takođe ne shvata koliko je Rock potentan element u kadru, tako da situacije prosto pogrešno akcentuje, iako se ne može govoriti o doslednom rediteljskom konceptu, to rediteljsko lutanje između ostalog pokazuje i u tome što mnoge scene prosto režira "spolja" u nekim uopštenim rešenjima, bez tačne ideje šta je u svakom trenutku zapravo važno. Otud se u nekim dramatičnim scenama ne samo ne vidi da je Rock tu glavni, nego su rešene kroz neke pismeno postavljene ali potpune neznakovite pozicije kamere.
Isto tako elementi nadogradnje lika, naročito u Thorntonovom slučaju postaju sami sebi svrha i mnogo bolje bi funkcionisali da se dešavaju uporedo sa događajima iz glavnog dramskog toka, a to je priča o osveti i poteri.
Ovako, FASTER ima previše digresija u odnosu na jednostavnu i efektnu priču kojom se bavi.
Uprkos tome što je Tillman suštinski upropastio šanse da FATSER bude dobar counteprogramming srećom glumačka ekipa je raspoložena za nadigravanje i jaka je na svim mestima, sve je realizovano sa blagom dozom humora gde se Tillman nalazi, i to dozom humora koja proističe iz situacija a nije nametnuta ili dopisana, tako da FASTER na svom elementarnom nivou održava potreban nivo high spirita. Šteta je samo što u tome svemu ne uspeva da bude i dobar.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment