Monday, June 20, 2016

NOW YOU SEE ME 2

Pogledao sam NOW YOU SEE ME 2 Jona Chua, nastavak Letterierovog prijatnog iznenađenja u kome je ponovo okupljena ista ekipa izuzev Isle Fisher (koja je zamenjena sa Lizzy Kaplan) koja je ove godine doduše sarađivala sa francuskim hitmejkerom na GRIMSBYju ali je preskočila novi NOW YOU SEE ME. Ipak, činjenica da su Mark Ruffalo, Jesse Eisenberg i Woody Harrelson i dalje tu predstavlja pravi uspeh ako imamo u vidu koliko se reputacija ovih glumaca izmenila u proteklih par godina. Ruffalo i Eisenberg su uspeli da se ustale u strip-ekranizacijama, a Harrelson je oporavio svoju karijeru u TRUE DETECTIVEu, pa ipak ostali su deo ove franšize koja potiče iz nezavisne produkcije. Summit je proteklih sezona uspeo da odgaji nekoliko YA franšiza a učinio je sve da ih izgradi u drugim formama. U konkretnom slučaju, NOW YOU SEE ME, ista ova podela je u startu pravi uspeh.

Kad je o samom filmu reč, zvuči kao prvoloptaški vic ako bi se reklo da filmu “nedostaje magija” prvog dela, ali to je upravo istina. Međutim, ako apstrahujemo taj X-faktor, nema nikakve sumnje da su se svi umešani u nastanak ovog filma svojski potrudili da bude na nivou prethodnog, pa čak i da ga prevaziđe.

Trud nije urodio plodom naprosto zato što ta dramaturgija mađioničarskog efekta koji zbuni publiku i potonjeg otkrivanja trika koji je oduševi, nije do kraja ponovljen u ovom filmu - jer bi to bilo besmisleno - ali nije ni zamenjen nečim boljim. Stoga, ono što je bilo sveže rešenje u prvom filmu, sada je istovremeno ponovljeno ali i “utišano” a ničim novim nije zamenjeno. Otud, NOW YOU SEE ME 2 naprosto nema šta da ponudi publici, nema puno suštinski novog a ni staro nije u potpunosti rekonstruisano.

Slično Marvelovim filmovima, NOW YOU SEE ME 2 počinje da prati i od viška likova koje treba pratiti, a neke nekonzistentnosti u odnosu na prvi film (recimo , zašto nema Isle Fisher) su bez ikakvog razloga elaborirane i time se samo dodatno ukazalo da se ekipa nije mogla okupiti, a to je jako loš signal za film koji govori o okupljanju ekipe. Otud, baš onaj veliki uspeh da su Ruffalo, Eisenberg i Harrelson tu, nekako biva pojeftinjen tim objašnjenjem zašto nema Isle.

Drugi krupan problem jeste činjenica da su autori filma svoju nesigurnost u materijal pokušali da reše obiljem mađoničarskih trikova koji s jedne strane deluju porpilično arbitrarno, a nije ponuđena “uverljiva” rekonstrukcija kako su izvedeni. Stoga, u pojedinim fazama junaci filma NOW YOU SEE ME 2 maltene postaju superheroji. Još jedan detalj koji me nije obradovao jeste to što film donosi dve scene tuče iako je zanimljivost ovih junaka baš u tome što uvek izbegnu tuču.

Dakle, NOW YOU SEE ME 2 definitivno ima problem mašte i ideja, ali i scenarističke moći da se rekonstruišu aduti prvog filma. Međutim, u film je uložen veliki trud i energija, tu je odlična glumačka podela i kada je tako, film sa takvim hardverom naprosto ne može pasti ispod nekog nivoa, naročito kada se sva ta imena potrude. Dinamo u ekipi je Lizzy ali definitivno niko, pa ni Morgan Freeman ne zabušava. Stoga, glumci i ekipa iza kamere, zalaganjem uspevaju da učine film prilično dinamičnim i pitkim.

Stoga, iako prvi film nije ponovljen, nema sumnje da je NOW YOU SEE ME 2 pošteno urađen nastavak kome se naprosto samo nije desilo da bude istinski zanimljiv. Međutim, u ovoj poplavi nastavaka i rimejkova, NOW YOU SEE ME 2 nema čega da se stidi.

Uprkos tome što je teško prepoznati gde su se desile ključne greške, Chu je ipak znatno nesigurniji reditelj od Letteriera, i to upravo u domenu vođenja priče, pa je NOW YOU SEE ME 2, iako njegov najbolji film do sada, ipak ogledalo i njegovih moći.

Uprkos svim greškama u ovom delu, u serijalu kreativno ima života jer se protagonisti filma dovoljno izdvajaju na savremenoj sceni opterećenoj franđizama. Ako se budu stekli uslovi za nastavak, nadam se da će duh prvog filma biti detaljnije analiziran. 

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment