FALCO - VERDAMMT, WIR LEBEN NOCH Thomasa Rotha biografski je film o Falcu u kome je sve urađeno od suprotan način od onoga kako je tekla karijera ovog muzičara. Uprkos tome što glumci Manuel Rubey i Patricia Aulitzky nude potencijal da se barem neka sapunica zapenuša oko glavnih likova Falca i njegove on-and-off supruge
Međutim, Roth pravi jedan prvo veoma nevešto realizovan film u kom je Falco prošao klasičan put od deteta u koje niko ne veruje, preko underground aktera kome ne ide ništa pa sve do solo karijere koja je bila prevratnička i u kojoj je kombinovao nešto što je smišljao u undergroundu sa vrhunskim mejnstrimom i postigao nečuven uspeh - imao je prvo mesto američke liste sa pesmom na nemačkom jeziku.
Međutim, u Rothovom filmu Falco dostiže prvi uspeh sa pesmom DER KOMMISAR i onda odmah postaje našmrkani alkos i ruina i onda je ostatak vremena to, iako posle toga ima bitne hitove među kojima je i najveći ROCK ME AMADEUS. Roth ne ulazi ni u jednu zanimljivu dimenziju njegovog stvaralaštva, koliko je uspeh njegov, koliko su pomogli Polger i Bollandovi, i jedino čime se izrazitije bavi jeste njegov brak koji je takođe površno postavljen ali bar ima dinamiku naizmeničnih ostavljanja i njegovih cviljenja da mu se žena vrati. Deo o karijeri nema ni to. Falco je već posle DER KOMMISAR u tom stanju propasti životno i nema neke razlike između toga i onoga kada više nema uspeha.
Bilo je puno elemenata koje je ovaj film mogao da istražuje, pre svega da se bavi time kako je Falco uspeo da se doseti tog spoja elemenata koji su bili sveži i sve to uradi na nemačkom. Dok se temom nemačkih stihova još i bavi u nekom glupom dijalogu, diskusije o muzici nema bukvalno nikad iako je on bio školovan pijanista kao dete. Zatim, nema tog razjašnjavanja u kojoj tački njegov život postaje neprihvatljiv i kada se atrakcija za tabloide pretvara u nešto što se više ne da podneti.
Grace Jones se pojavljuje u jednoj besmislenoj ulozi neke meštanke na Dominikani koja je bila tu kad se Falco slupao kolima i cela njena pojava ovde je jak WTF detalj, naročito jer mu je ona savremenica u velikoj meri i bilo je izazovnijeg načina da se pojavi.
Za razliku od Falca koji je imao neku foru, ovaj film je najpre jezivo nemaštovit, a zatim i zastrašujuće nevešt.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment