Monday, September 16, 2024

THE CROW

Rupert Sanders mi je delovao kao veoma perspektivan reditelj kad se pojavio i izvršio prelazak iz reklama na film. Međutim, posle SNOW WHITE koji je strogo držao studio, snimio je GHOST IN THE SHELL kom je dao autorski pečat i rezultat je bio zanimljiv ali film nije bio dobar, naprosto.

Onda je Rupert morao malo da smanji doživljaj i režija rimejka THE CROW, odnosno reboota, nove ekranizacije stripa ili ćega već, jeste njegov izlazak iz dog housea.

I Rupert ovde pokazuje da je naučio lekciju, da se ne pravi pametan ali da donese svoj ukus, svoju vizuelnu kulturu i dizajn, i to su ponajbolji delovi filmovi.

Bio sam die hard fan Brandona Leeja ali moram priznati CROW mi je istovremeno bio nekakav vrhunac njegove karijere u produkciono-autorskom smislu jer je Proyas to sve uradio na jedan nesvakidašnje pedantan i kreativan način, ali opet nikada mi to nije bio njegov najdraži film. Prosto, delovalo mi je da CROW nadrasta Brandona na način na koji danas franchise filmovi nadrastaju glumce a iskreno bilo mi je i odbojno što je na tom snimanju poginuo. Otud, prema prvom CROW imam vrlo racionalan odnos iako sam Brandona obožavao. Pa ipak, nikada mi na CROW neće srce ubrzati kao na SHOWDOWN IN LITTLE TOKYO, recimo.

CROW je film je film koji je bacao svetlo daleko, ne samo zbog Brandonovog kulta, uspeha samog dela, soundtracka koji je imao takođe veliki status već i zbog toga što mnogo elemenata tog dizajna možemo videti u MATRIXu, a ostaje pitanje da li bi možda da je ostao živ i sam Brandon bio Neo. Verovatno ne bi jer je studio ganjao Willa Smitha i neku najveću moguću zvezdu ali ko zna... Svakako bi se Brandon i Keanu Reeves otimali za uloge.

Elem, nova ekranizacija mi nije bila toliko problematična kao ideja, naročito jer smo u međuvremenu imali i grozni sequel koji pamtimo jedino po soundtracku na kome je bilo nekih tada aktuelnih bendova.

Novi film donosi dosta onoga u čemu je Sanders dobar. Bill Skardsgaard je zanimljivo rešenje kao naslovni junak. Danny Huston je uvek dobar negativac. Međutim, uprkos sjajnom dizajno, malim dozama dobre akcije, nažalost film je dosadan. Snimanje u istočnoj Evropi umesto u Americi, doprinosi tom utisku da nije na nivou naprosto, iako je Rupert bez sumnje majstor upravo za vizuelna pitanja. Međutim, kao što ni priča nema dovoljno sadržaja, nema ni vizuelni aspekt koji poput situacija u jednom momentu krene da se ponavlja.

To je šteta jer mislim da je čak i unutar ovog materijala postojao jedan bolji film do kog bi se došlo skraćenjima.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment