Tuesday, September 24, 2024

I AM NOT ALONE

I AM NOT ALONE Garina Hovannisiana postoji u dve verzije. Jednoj u kojoj traje sat i po i televizijskoj od 52 minuta. Ova jednoipočasovna je imala premijeru u Torontu 2019. godine kada je iskustvo jermenske "plišane" revolucije još uvek bilo sveže pa je film bio i informativan a onda se na drugim festivalima pojavila i ova kraća.

Pogledao sam kraću na televiziji i mogu reći da je ova produkcija Serja Tankiana i njegove firme Serjical Strike bila prilično razočaranje za mene. Naime, Serj je imao neke nastupe sa nekim levičarskim misliocima itd. i delovao je kao politički pismena osoba, a I AM NOT ALONE je film koji se nekritički bavi usponom Nikola Pašinjana na vlast, bez mnogo nijansiranja te priče.

Nezavisno od toga da li je Tankian Pašinjanov simpatizer ili nije - pritom ja nemam neka ogorčenja prema Pašinjanu koja ljudi kod nas inače imaju - prosto očekivao sam malo političke zrelosti, malo konteksta, ali ovo je prosto eto jedna malo ozbiljnija reportaža sa sporadično vrlo zanimljivim materijalima.

Ne znam da li je film u verziji od 90 minuta fundamentalno drugačiji, ali po tonu koji koriste sagovornici rekao bih da nije. I AM NOT ALONE sam po sebi nije ništa više od propagandne potrošne robe. Iako mu ne bih mogao pripisati da je to neka zlokobna propaganda, ovo jeste promocija jednog događaja i čoveka čiju je političku moć on proizveo.

Ipak, očekivao sam od Tankiana da pre svega politički, pa onda zašto ne i umetnički, ne pristane na proizvodnju potrošne robe.

No comments:

Post a Comment