Sa blagim zakašnjenjem pogledao sam TROLLJEGEREN Andre Oevredala, norvešku found footage senzaciju iz 2010. godine koja je na superiorniji način od doatadšnjih found footage radova uspela da postigne šarm i efekat punokrvnog igranog filma sa "četvrtim zidom". TROLLJEGEREN jeste found footage film ali je strukturiran kao mockumentary i u tom smislu ovo je film koji ima konzistentno zanimljiva dešavanja, istančanu dramaturgiju i dobru glumu. Za razliku od ranijih found footage derivata BLAIR WITCHa, kao što je recimo CLOVERFIELD sa kojim je TROLLJEGEREN najsličniji Oevredal uopšte nema problem sa tim da "prikaže monstruma" i ne vodi se klasičnom "JAWS taktikom". Rezultat tioga je da je TROLLJEGEREN nesmanjeno zanimljiv - trolovi su efektno realizovani, a duh avanture nadvladava napetost kao adut.
U tom smislu, TROLLJEGEREN osim u par sekvenci zapravo ne igra na suspense, ali meni suspense kao takav nije nedostajao jer je film bio dosta sadržajan i obilovao je drugim adutima.
Tehnološka superiornost norveške kinematografije je poslednjih godina očigledno počela da rezultira i sve zanimljivijim kreacijama, i za razliku od prilično slabog DOED SNOE koji je ipak bio showcase reditelju Tommy Wirkoli, TROLLJEGEREN je potpuno zasluženo doneo Oevredalu holivudsku priliiku.
Iako ovaj film u principu mnogo više liči na mockumentary nego na found footage film, zanimljiva je evolucija ovog stila. Ako pogledamo naslove kao THE CHRONICLE ili APOLLO 18 a zatim i TROLLJEGEREN rekao bih da su pozni filmovi ovog pravca znatno zanimljiviji od prvih koji su uspostavili ceo stil. Ali isto tako, kvalitet poznih filmova proporcionalan je tome koliko klasičnih narativnih tehnika uključuju u realizaciju, a found footage element se svodi na vizuelnu ekskluzivnost.
* * * * / * * * *
U tom smislu, TROLLJEGEREN osim u par sekvenci zapravo ne igra na suspense, ali meni suspense kao takav nije nedostajao jer je film bio dosta sadržajan i obilovao je drugim adutima.
Tehnološka superiornost norveške kinematografije je poslednjih godina očigledno počela da rezultira i sve zanimljivijim kreacijama, i za razliku od prilično slabog DOED SNOE koji je ipak bio showcase reditelju Tommy Wirkoli, TROLLJEGEREN je potpuno zasluženo doneo Oevredalu holivudsku priliiku.
Iako ovaj film u principu mnogo više liči na mockumentary nego na found footage film, zanimljiva je evolucija ovog stila. Ako pogledamo naslove kao THE CHRONICLE ili APOLLO 18 a zatim i TROLLJEGEREN rekao bih da su pozni filmovi ovog pravca znatno zanimljiviji od prvih koji su uspostavili ceo stil. Ali isto tako, kvalitet poznih filmova proporcionalan je tome koliko klasičnih narativnih tehnika uključuju u realizaciju, a found footage element se svodi na vizuelnu ekskluzivnost.
* * * * / * * * *
No comments:
Post a Comment