Pogledao sam izvanredno zanimljiv film Carla Reinera THE COMIC sa Dick Van Dykeom u glavnoj ulozi. Za razliku od drugih bioskopskih filmova u kojima je Van Dyke mahom preslikavao svoju personu, u ovom se direktno pozabavio nečima štoi ga lično tišti a to je sudbina starih komičara iz nemih filmova. Van Dyke je osećao veliu privrženost starim majstorima, i sam je u velikoj meri insistirao na fizičkom humoru i THE COMIC je njegov omaž njima.
Sudbina glavnog junaka THE COMICa je svakako malo drastičnija od sudbina pravih zvezda nemaog filma, ali činjenica je da su neki od najvećih umrli potpuno zaboravljeni i živeći prilično skromno.
Reiner i Van Dyke su genijalni u rekonstrukcijama starih komedija. Ono gde se slabije snalaze jesu odnosi među likovima pošto je THE COMIC ipak u osnovi mnogo pre melodrama nego crna komedija. Očigledno je da Reineru ne leže ozbiljne i depresivne teme i koliko je vešt u komičnim detaljima, toliko negde ipak ne uspeva da postavi odnose i na kraju neka razrešenja mogu da se prihvate tek uz dosta podrazumevanja.
Dick Van Dyke u principu nije previše ekspresivan, ali to doprinosi tragičkoj dimenziji njegovog lika koji nikada ne postaje u potpunosti heroj ove priče već u sebi ima dosta vlastite krivice.
THE COMIC je u žanrovskom smislu dosta mutan film pa je prilično mutno i prošao. Ipak, iz današnje vizure reč je o vrlo značajnom prilogu istoriji Holivuda i refleksu industrije u danima kada su zvezde nemih filmova počele da izumiru.
* * * / * * * *
Sudbina glavnog junaka THE COMICa je svakako malo drastičnija od sudbina pravih zvezda nemaog filma, ali činjenica je da su neki od najvećih umrli potpuno zaboravljeni i živeći prilično skromno.
Reiner i Van Dyke su genijalni u rekonstrukcijama starih komedija. Ono gde se slabije snalaze jesu odnosi među likovima pošto je THE COMIC ipak u osnovi mnogo pre melodrama nego crna komedija. Očigledno je da Reineru ne leže ozbiljne i depresivne teme i koliko je vešt u komičnim detaljima, toliko negde ipak ne uspeva da postavi odnose i na kraju neka razrešenja mogu da se prihvate tek uz dosta podrazumevanja.
Dick Van Dyke u principu nije previše ekspresivan, ali to doprinosi tragičkoj dimenziji njegovog lika koji nikada ne postaje u potpunosti heroj ove priče već u sebi ima dosta vlastite krivice.
THE COMIC je u žanrovskom smislu dosta mutan film pa je prilično mutno i prošao. Ipak, iz današnje vizure reč je o vrlo značajnom prilogu istoriji Holivuda i refleksu industrije u danima kada su zvezde nemih filmova počele da izumiru.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment