Pogledao sam novi film Frederica Schoendoerffera SWITCH po scenariju Jean-Christophe Grangea i radi se o verovatno najmanje sadržajnom ali isto tako i najkomunikativnijem filmu ovog izvanrednog reditelja krimića koji je sa svakim svojim filmom postizao odličan rezultat na ekranu ali ne toliko dobar kod kritike i na blagajnama. Čini mi se da posle izvanrednih AGENTS SECRETS i TRUANDS paradoksalno sa filmom SWITCH ima priliku da postigne nešto više i van Francuske, na drugim tržištima.
Glavnu ulogu igra vrlo solidna Kanađanka Karine Vanasse (znamo je iz serije PAN AM) koja deluje ubedljivo u ulozi nepravedno optužene kanadske dizajnerke u Parizu, a policajca koji je juri i jedini ima pravi entuzijazam da reši slučaj igra Eric Cantona koji se posle fudbalske karijere prilično ozbiljno i dosta uspešno posvetio glumi. Čini se da je Cantona i jedan od faktora tako velike otvorenosti stranih tržišta za ovaj film.
Grange je ostao ne samo jedan od visokotiražnih već i najčešće ekranizovanih francuskih pulp pisaca. Posle blockbustera sumnjivog kvaliteta LES RIVIERES POURPRES Matthieu Kassovitza, pristojnog Nahonovog L'EMPIRE DES LOUPS i prilično groznog LE CONCILE DE PIERRE, prošle godine je imao SWITCH koji mu daje pravu meru.
SWITCH je film potere slično Tyldumovom HODEJEGERNE i nesumnjivo je bolji od krimića koje na sličnu temu snima Fred Cavaye i sa kojima postiže velike uspeh kod publike i prava na rimejk. Schoendoerfferov film ima mnogo bolji ritam i rafiniraniji stil u odnosu na Cavayea a po inscenaciji akcionih prizora ne zaostaje za američkim filmovima. Ako imamo u vidu da Grangeov zaplet kako na nivou ideje tako i na nivou samog scenarija ima dosta rupa i ne "pokriva" sve uslovnosati na najpažljiviji način, Schoendoerffer to sve pokriva akcijom i u tome uspeva. Iako je reč o trileru o serijskom ubici, količina akcije čini SWITCH naslovom koji bi se pre mogao svrstati u akcioni triler.
Jedan od elemenata koji ga gura put akcionog trilera jeste zaista visoka veština sa kojom se nevino optužena devojka snalazi u bekstvu, naročito na polju fizičkih konfrontacija. Iako Schoendoerffer i Grange prikazuju da je ona vrlo posvećena rekreaciji, vožna bicikla nikoga nije učinila Bourneom a njegova junakinja je maltene na tom nivou kad je reč o fizičkoj otpornosti. Ipak, njene fizičke mogućnosti nisu preterane kao kod onog severnokorejskog civila u YELLOW SEA.
U svakom slučaju, ko voli dinamičan euro-triler, u američkoj tradiciji kad je reč o tempu i akcentovanim adutima, SWITCH je nešto od najboljeg na tu temu što smo imali 2011.
* * * / * * * *
Glavnu ulogu igra vrlo solidna Kanađanka Karine Vanasse (znamo je iz serije PAN AM) koja deluje ubedljivo u ulozi nepravedno optužene kanadske dizajnerke u Parizu, a policajca koji je juri i jedini ima pravi entuzijazam da reši slučaj igra Eric Cantona koji se posle fudbalske karijere prilično ozbiljno i dosta uspešno posvetio glumi. Čini se da je Cantona i jedan od faktora tako velike otvorenosti stranih tržišta za ovaj film.
Grange je ostao ne samo jedan od visokotiražnih već i najčešće ekranizovanih francuskih pulp pisaca. Posle blockbustera sumnjivog kvaliteta LES RIVIERES POURPRES Matthieu Kassovitza, pristojnog Nahonovog L'EMPIRE DES LOUPS i prilično groznog LE CONCILE DE PIERRE, prošle godine je imao SWITCH koji mu daje pravu meru.
SWITCH je film potere slično Tyldumovom HODEJEGERNE i nesumnjivo je bolji od krimića koje na sličnu temu snima Fred Cavaye i sa kojima postiže velike uspeh kod publike i prava na rimejk. Schoendoerfferov film ima mnogo bolji ritam i rafiniraniji stil u odnosu na Cavayea a po inscenaciji akcionih prizora ne zaostaje za američkim filmovima. Ako imamo u vidu da Grangeov zaplet kako na nivou ideje tako i na nivou samog scenarija ima dosta rupa i ne "pokriva" sve uslovnosati na najpažljiviji način, Schoendoerffer to sve pokriva akcijom i u tome uspeva. Iako je reč o trileru o serijskom ubici, količina akcije čini SWITCH naslovom koji bi se pre mogao svrstati u akcioni triler.
Jedan od elemenata koji ga gura put akcionog trilera jeste zaista visoka veština sa kojom se nevino optužena devojka snalazi u bekstvu, naročito na polju fizičkih konfrontacija. Iako Schoendoerffer i Grange prikazuju da je ona vrlo posvećena rekreaciji, vožna bicikla nikoga nije učinila Bourneom a njegova junakinja je maltene na tom nivou kad je reč o fizičkoj otpornosti. Ipak, njene fizičke mogućnosti nisu preterane kao kod onog severnokorejskog civila u YELLOW SEA.
U svakom slučaju, ko voli dinamičan euro-triler, u američkoj tradiciji kad je reč o tempu i akcentovanim adutima, SWITCH je nešto od najboljeg na tu temu što smo imali 2011.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment