Jedina stvar koja posle gledanja filma 13 HOURS: THE SECRET SOLDIERS OF BENGHAZI Michaela Baya budi optimizam jeste najava da će Bay producirati seriju o Jacku Ryanu sa John Krasinskim. Krasinski je u ovom filmu pokazao da ima štofa da nastupa kao atipičan akcioni heroj, s tim što ga u ovoj istinitoj priči o napadu na američka skrovišta po Bengaziju nije ni približno dovoljno iskoristio.
Bay je želeo da snimi svoj ZERO DARK THIRTY ili HURT LOCKER ali trebalo je da pokuša da nešto nauči od BLACK HAWK DOWNa. Bay je želeo da napravi film koji prikazuje jednu suštinski jednostavnu ali logistički kompleksnu situaciju koja je zatekla američko obezbeđenje, i da u svemu tome još dodatno raspusti svoju kontrolu nad naracijom, pa je rezultat film koji se iscrpljuje u repetitivnim vizuelnim pasažima, i poantilističkoj karakterizaciji koja naprosto Bayu ne leži, i ne ide od ruke.
Konfuzija u koju su upali protagonisti ove priče svakako može da rezultira i treba da se iskaže kroz određenu konfuziju i u praćenju toka priče. Ipak, u ovom slučaju, neka bitna pitanja ostaju nerazjašnjena, neke bitne situacije ostaju neprecizne, a čak bih rekao da u pogledu rekonstrukcije događaja neki elementi nisu dobro prikazani.
Ono što Bay dobro radi u ovom filmu jeste dizajn, i mislim da je glumačka podela imala potencijala da pruži mnogo više. Ne samo John Krasinski nego i ostali. Ipak, na kraju svega ostaje utisak da je film žrtva rediteljeve želje da se predstavi u jednom relaksiranijem svetlu.
* * / * * * *
Iznova sam reprizirao ovaj film u decembru 2021. godine i mnogo mi je bolje legao.
Ono što su mi bili aduti na prvo gledanje, glumačka podela koju predvode John Krasinski i James Badge Dale je izvanredna, dizajn je briljantan, ambijent koji je lik za sebe u celoj priči deluje verodostojno i ubedljivo. Međutim, ovog puta mi je priča bila bolje vođena, a neka Bayova obeležja su mi manje smetala nego u prvom navratu. Dion Beebe je odlično snimio film, naročito suočen sa logističkim izazovima dana, noći, pirotehnike i izgradnje atmosfere gde nekad sve treba da se vidi a nekada ne. I dalje mi situacija stradanja ambasadora deluje nedovoljno razrađena a to je ipak ključni događaj o kom film govori, međutim, to je možda i najupornija mana koja mi se iz prvog gledanja prenela u drugo.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment