Monday, February 3, 2020

SOEURS D'ARMES

SOEURS D’ARMES Caroline Fourest je drugi francuski film snimljen na temu ženskog odreda borkinja protiv ISISa u Iraku. Za razliku od prvog filma koji je po svom karakteru bio više festivalski, i imao premijeru u Kanu, ovaj drugi film je producirao Davis Films Samuela Hadide (kome je film na špici i posvećen) i više je reč o repertoarskom, “partizanskom” filmu.

Marokanac Samuel Hadida je kao producent i finansijer filmova bio aktivan od početka devedesetih na internacionalnom tržištu i bio je specijalizovan za komercijalne filmove, exploitation ali i big cinema art house, i ostavio je značajan trag potpisujući neke sjajne naslove i uspešne franšize. Treba mu zahvaliti na nekim sjajnim filmovima Tonyja Scotta kao što su TRUE ROMANCE ili DOMINO koji bi teško mogli nastati isključivo u studijima, ili na karijeri Christophea Gensa.

SOEURS D’ARMES za razliku od LES FILLES DU SOLEIL ide mnogo više u smeru ratnog filma ali ima iznenađujućih, ispostaviće se neizbežnih sličnosti sa delom Eve Husson koji je imao premijeru u Kanu. One se pre svega ogledaju u tome što oba filma imaju paralelne radnje sa ratnicama, i ženom koju je zarobio ISIS.

Međutim, Caroline Fourest ide linijom cheesy ratnog filma, sa sve montažnim sekvencama obuke na pesmu SISTERS IN ARMS, i akcentom na internacionaknu brigadu kako bi gledaoci imali kopču sa glavnim junakinjama.

Uprkos tome što dolazi iz novinarskog miljea, Caroline Fourest forsira movie logic i to je prijatno iznenađenje u autorskom pristupu. Nažalost, film nije dovoljno dinamičan da bi mogao da formalno isprati ovo koncepcijsko rešenje u potpunosti.

Realizacija je međutim solidna, čak i onda kad Caroline Fourest pribegava “jeftinim trikovima”, i ovaj film ima potencijal da nađe svoje mesto u televizijskom programu kao prime time edutaintment. Nažalost, ni ovog puta nismo ni blizu onog filma kakav bi se mogao snimiti o ovim hrabrim ženama ali makar imamo dva različita.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment