Lone Scherfig pratim sa strane i moram priznati da nije ispratila nekakav uspon za koji je bila predisponirana. THEIR FINEST je svakako bolji film od RIOT CLUBa koji je bio ispuštena priča i ogromna propuštena prilika. THEIR FINEST svakako nije maksimalno iskorišćena prilika ali je sama priča dovoljno zanimljiva da u spoju sa britanskom rutiniranom filmskom i televizijskom mašinerijom rezultira prilično prijatnim filmom.
THEIR FINEST je priča o mladoj sekretarici iz marketinške agencija koja dobro koristi priliku što su neki kopirajteri bili mobilisani i potom biva angažovana da radi kao scenarista na raznim propagandnim filmovima. THEIR FINEST nije istinita priča ali govori o istinitim okolnostima i nastanku prvog “uspešnog” i umetnički vrednog propagandnog igrenjaka u britanskoj produkciji na početku Drugog svetskog rata u kome se kao prelomni X-faktor nametnula glavna junakinja ove priče.
Gemma Arterton je već prekaljena zvezda i ona uspeva da iznese i starinski emancipacijski grč koji znamo iz screwballa, i melodramski eksces i sve to nudi u dobrom skladu arhaiziranog i modernog izraza. Bill Nighy pravi glumačke bravure kakve se od njega i očekuju kao posrnuli glumački bard dočim su Sam Claflin i Jack Houston solidni ali bledi kao muškarci u njenom životu.
Lone nažalost ne uspeva da izdigne ovu priču iznad nečega što bi mogao biti BBCjev televizijski film a BBC je inače bio i producent ovog filma. Ono što ponajviše ispušta svakako su melodramske linije u kojima nikada ubedljivo ne uspeva da izgradi kontuinitet priče glavne junakinje.
Sitnih formalnih zanimljivosti ima, ali ovakav film je morao vrcati od formalnih bravura jer se ipak bavi epohom i temom “filma u filmu”. To Lone Schefig ipak ne uspeva da isporuči. Međutim, THEIR FINEST je jedan od onih “živih klanih nedoklanih” filmova u kojima reditelj pravi propuste ali sve uspeva da iznese zanimljiva priča i kompetentna podela. Štaviše, čini mi se da “obična publika” kojoj potencijali ovakve priče ni nisu do kraja jasni, verovatno dobija i više nego dobar sadržaj.
Tema filmske industrije za vreme Drugog svetskog rata je vrlo zanimljiva.THEIR FINES nema snagu Tavernierovog filma na tu temu ali nema u sebi ni tu etičku dilemu jer se ipak ne bavi okupiranom državom i nema elemenata kao što je kolaboracija.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment