Pogledao sam SOURCE CODE Duncan Jonesa sinoć, u nažalost potpuno praznom Tuckwoodu. Očigledno je sam bioskop Tuckwood u krizi jer ne pamtim da su čak i ovako manje kurentne projekcije ranije bile toliko prazne.
SOURCE CODE je svojevrsni "drugi debitantski film" Duncana Jonesa. Posle MOONa koji je bio postavljen kao showcase, i SOURCE CODE je opet takav film, pošto se u njemu oseća da Duncan Jones sigurno neće imati ishodište u ovakvim filmovima već da ima potencijala za nešto više. Da li je dobar potez rizikovati da se zarobiš kao "osrednji", mid-profile reditelj, ili odmah rizikovati nešto veće da drugim filmom, ostaje pitanje na nivou cele Duncanove karijere. No, siguran sam da on ima načine kako da se sada nametne i za nešto veće.
SOURCE CODE je film koji ima brojne probleme na nivou celine, međšutim pripada danas vrlo retkoj klasi filmova koji koketiraju sa hard SFom iako sam po sebi nije hard SF i zapravo je vrlo daleko od toga, međutim, već to koketiranje mu daje jednu produbljenost koja često nedostaje u recentnoj produkciji.. Naprosto, SOURCE CODE pripada onoj srednjebudžetnoj struji koja je i ranije imala tendenciju da daje najbolje filmove ali danas je ona izumiruća vrsta u Holivudu.
U tom smislu, SOURCE CODE uspeva da mnoge svoje nedostatke prikrije time što postoji okudica ovakvih filmova i time prikuplja jako velike simpatije.
Osnovni problem filma je u disbalansu između scena u kojima je junak isključen iz source codea i nalazi se u "svojoj realnosti". Naprosto, te scene su pravilu ne samo manje uzbuldjive, manje vizuelno interesantne, već i nude neka otkrića na nivou zapleta koja su poptilično očigledna. Doduše, Duncan se ni ne pravi da nam nudi neka "velika otkrića" ali naprosto mnoga odugovlačenja u informisanju junaka o njegovoj situaciji čine da opadne pažnja.
S druge strane, film potpuno oživi u vozu, u tom ulasku uSOURCE CODE i tu Duncan Jones u saradnji sa zmeckisovim DPjem Don Burgessom nudi konzistentnu, neprekidnu atrakciju. U tom domenu jedino što štrči je akcenat na romantični zaplet koji je u načelu u redu kao ideja ali reklo bi se da u datim okolnostima nije previše verovatno da junak stavi toliki akcenat na jurenje žena.
Isto tako, i sam kraj ima jedan ogroman logički gap koji sam po sebi čak i nije greška ali je perverzan kao ishodište i sasvim sam siguran da Duncan nije planirao da se film čita na takav način, no ovom prilikom to neću spoilovati. Ipak, mislimd a tu ima prostora za diskusiju, iako je sam kraj koncipiran kao vrlo čisto ishodište.
U svakom slučaju, SOURCE CODE je izašao u pravom trenutku i priznajem to mu svakako povećava ocenu sa * * 1/2 na * * *. Kao i sa MOONom, u odnosu na koji je napredovao, Duncan je ponovo imao sreće.
* * * / * * * *
SOURCE CODE je svojevrsni "drugi debitantski film" Duncana Jonesa. Posle MOONa koji je bio postavljen kao showcase, i SOURCE CODE je opet takav film, pošto se u njemu oseća da Duncan Jones sigurno neće imati ishodište u ovakvim filmovima već da ima potencijala za nešto više. Da li je dobar potez rizikovati da se zarobiš kao "osrednji", mid-profile reditelj, ili odmah rizikovati nešto veće da drugim filmom, ostaje pitanje na nivou cele Duncanove karijere. No, siguran sam da on ima načine kako da se sada nametne i za nešto veće.
SOURCE CODE je film koji ima brojne probleme na nivou celine, međšutim pripada danas vrlo retkoj klasi filmova koji koketiraju sa hard SFom iako sam po sebi nije hard SF i zapravo je vrlo daleko od toga, međutim, već to koketiranje mu daje jednu produbljenost koja često nedostaje u recentnoj produkciji.. Naprosto, SOURCE CODE pripada onoj srednjebudžetnoj struji koja je i ranije imala tendenciju da daje najbolje filmove ali danas je ona izumiruća vrsta u Holivudu.
U tom smislu, SOURCE CODE uspeva da mnoge svoje nedostatke prikrije time što postoji okudica ovakvih filmova i time prikuplja jako velike simpatije.
Osnovni problem filma je u disbalansu između scena u kojima je junak isključen iz source codea i nalazi se u "svojoj realnosti". Naprosto, te scene su pravilu ne samo manje uzbuldjive, manje vizuelno interesantne, već i nude neka otkrića na nivou zapleta koja su poptilično očigledna. Doduše, Duncan se ni ne pravi da nam nudi neka "velika otkrića" ali naprosto mnoga odugovlačenja u informisanju junaka o njegovoj situaciji čine da opadne pažnja.
S druge strane, film potpuno oživi u vozu, u tom ulasku uSOURCE CODE i tu Duncan Jones u saradnji sa zmeckisovim DPjem Don Burgessom nudi konzistentnu, neprekidnu atrakciju. U tom domenu jedino što štrči je akcenat na romantični zaplet koji je u načelu u redu kao ideja ali reklo bi se da u datim okolnostima nije previše verovatno da junak stavi toliki akcenat na jurenje žena.
Isto tako, i sam kraj ima jedan ogroman logički gap koji sam po sebi čak i nije greška ali je perverzan kao ishodište i sasvim sam siguran da Duncan nije planirao da se film čita na takav način, no ovom prilikom to neću spoilovati. Ipak, mislimd a tu ima prostora za diskusiju, iako je sam kraj koncipiran kao vrlo čisto ishodište.
U svakom slučaju, SOURCE CODE je izašao u pravom trenutku i priznajem to mu svakako povećava ocenu sa * * 1/2 na * * *. Kao i sa MOONom, u odnosu na koji je napredovao, Duncan je ponovo imao sreće.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment