Pogledao sam JOE KIDD Johna Sturgesa, star western sa Clint Eastwoodom, snimljen po scenariju Elmore Leonarda. Zanimljivo je da je Sturges režirao ovaj film dosta drugačije od svojih ranijih klasičnih vesterna, očigledno je da mu je bio zadatak da Clinta sinhronizuje sa novim vestern tokovima čiji je on i bio rodonačelnik kao glumac u Evropi i Americi. U rediteljskom smislu, Sturges međutim donosi kako niz kvaliteta tako i osnovni problem ovog filma. naime, Sturges donosi jedan svež odnos prema scenografiji Divljeg zapada, ambijentima koje tretira bliže tadašnjim krimićima na tragu PRIME CUTa nego kaubojskog filma - međutim, s druge strane ne uspeva da prevaziđe suštinski problem a to je da nije dovoljno potencirao adute Clint Eastwooda u filmu koji je po efiniciji ipak star western. Ali star western u kome se star ne ističe kako treba, i onda na kraju epizodisti poput Don Strouda uspevaju da zasene ne samo Eastwoda već i Duvalla koji igra negativca.
Međutim, uprkos ovom krupnom nedostatku JOE KIDD itekako unosi svežinau u američki vestern svoga doba, ne samo kroz priču o krajnje moralno ambivalentnim junacima i dosta direktnu kritiku ulaska kapitalizma na Divlji Zapad već i na planu prilaza bioskopskoj akciji po kojoj je vestern bio poznat. Sturges iako dolazi iz jedne druge škole vesterna uz direktora fotografije Bruce Surteesa, Siegelovog učenika, unosi dosta svežeg i modernog pristupa ambijentima i akciji, i šteta je što filma naprosto nije kompletniji u svom izrazu.
Doduše, dosta kratka minutaža sugeriše da se filmu nešto desilo u montaži. Ipak, upravo efikasnost filma i omogućuje da se nedostaci prevaziđu i da JOE KIDD stoji i kao pitak i kao istorijski zanimljiv naslov.
* * * / * * * *
Međutim, uprkos ovom krupnom nedostatku JOE KIDD itekako unosi svežinau u američki vestern svoga doba, ne samo kroz priču o krajnje moralno ambivalentnim junacima i dosta direktnu kritiku ulaska kapitalizma na Divlji Zapad već i na planu prilaza bioskopskoj akciji po kojoj je vestern bio poznat. Sturges iako dolazi iz jedne druge škole vesterna uz direktora fotografije Bruce Surteesa, Siegelovog učenika, unosi dosta svežeg i modernog pristupa ambijentima i akciji, i šteta je što filma naprosto nije kompletniji u svom izrazu.
Doduše, dosta kratka minutaža sugeriše da se filmu nešto desilo u montaži. Ipak, upravo efikasnost filma i omogućuje da se nedostaci prevaziđu i da JOE KIDD stoji i kao pitak i kao istorijski zanimljiv naslov.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment