Tuesday, August 25, 2020

PENINSULA

PENINSULA je nastavak filma TRAIN TO BUSAN. Taj film mi je bio dobar ali se nije izdvojio i nametnuo onoliko koliko sam se nadao, no Sang-ho Yeon je ostao reditelj na kog treba obratiti pažnju i to je opravdao nekim kasnijim radovima.

PENINSULA je postala panazijski ali pre svega južnokorejski blokbaster kada se našla u bioskopima ovog proleća posle otvaranja bioskopa nakom pandemije COVID-19 i nametnula se kao prvi globalni bioskopski hit posle lockdowna na globalnom nivou.

Kako mi TRAIN TO BUSAN nije sad neka svetinja koja se ne sme pitpati onda moram reći da mi PENINSULA nije došla kao pad iako umnogome menja razne premise i u odnosu prema likovima, i u odnosu prema svetu.

Naime, TRAIN TO BUSAN je bio priča o porodici koja prolazi kroz iskušenje putujući vozom na bezbedno tokom izbijanja zombi-epidemije u Južnoj Koreji. Naravak se bavi Južnom Korejom četiri godine kasnije kada su je pregazili zombiji i kada od živih ljudi tamo postoje samo divlje bande preživelih razbojnika i poneka ćelija snalažljivih normalnih ljudi.

Dakle, sve je drugačije, ima familijarnih veza ali ne u tako arhetipskoj formi kao u prvom filmu i umesto klaustrofobije voza imamo otvoreni svet postapokaliptične Koreje i jednog pregaženog grada kojim pre dana vladaju zombiji a noću se zahvaljujući njihovim slabostima kreću ljudi.

Dakle, ceo taj “svet” je doživeo ekspanziju i film pre svega evocira uspomenu na Romerov LAND OF THE DEAD. I od njega je bitno bolji. Sang-ho Yeon je reditelj u punoj snazi i može da se snađe sa puno raznih elemenata, nije ga napustio smisao za humor i osećaj za ritam.

PENINSULA je mogla biti prenatrpana ali nije, premda je veoma sadržajna, i mogla je biti nešto veštija u CGIju ali nije, tako da u nekim scenama ostaje nam da uživamo u idejama.

CGI limiti su dosegnuti dosta nisko, ali srećom PENINSULA nas sa tim limitom upoznaje dosta brzo pa nemamo onaj opšti pad kao u I AM LEGEND nego se na to naviknemo i bude na cool. Srećom, i te scene sa slabim CGI su efektne u zamisli, Yeon je animator pa ima dara da osmisli takve stvari i taj animatorski šarm im pomaže.

Sve u svemu, PENINSULA je inspirisana Romerom, premda su ovde brzi zombiji, ali ima tu i ESCAPE FROM NEW YORK i ponajviše MAD MAXa. Izuzev Romera, Yeon ne prestiže neke od svojih uzora, ali ih dostojno koristi kao inspiraciju.

Što s mene tiče, ako neki film ne dostiže hype to nije PENINSULA, mnogo pre je to TRAIN TO BUSAN.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment