Wednesday, August 7, 2024

SHE'S BACK ON BROADWAY

Gordon Douglas je 1953. za Warner režirao mjuzikl SHE'S BACK ON BROADWAY u vrlo raskošnom koloru a dao mu je neka svoja stilska obeležja po čemu se može izdvojiti od slične produkcije tog doba, iako ga literatura ne prepoznaje kao nešto bitno.

Orin Jannings, koji je za Douglasa pisao praznični noir MR SOFT TOUCH, napisao je skript baziran na solidnoj i ubedljivoj melodrami o glumici koja se iz Holivuda vraća na Brodvej ne bi li oživela karijeru u novoj režiji svog bivšeg ljubavnika koji ju je proslavio, ali joj nikad nije oprostio odlazak u Holivud usled kog je napustila predstavu i dovela do njene propasti.

Odnosi među likovima su snažni, sukobi su upečatljivi, a Douglas nudi jedan veoma propulzivan rediteljski stil, i ono što su napravili Douglas i direktor fotografije Edwin B. Du Par kog pamtim prevashodno kao Warnerovog B-specijalistu i mahom u crno-beloj tehnici. Sticajem okolnosti radio je neke filmove koje jako volim. 

Propulzivnost je napravljena kroz mizanscen u kom dramske scene imaju ne samo svoju dinamiku nego i vrlo zanimljivu vizuelnost, tretman osvetljenja glumaca, tela, njihovi odnosi u prostoru su veoma moderno postavljeni a isto važi i za mjuzikl. Naime, ovde imamo mjuzikl koji se sprema, pevanje je deo dijegeze i priča se ne ostvaruje kroz pesmu, čak naprotiv, sam mjuzikl koji se postavlja ne reflektuje u bitnoj meri dešavanja među junacima, i Douglas uspeva sa Du Parom izgradi jako zanimljivu sliku - osećamo fizička svojstva scene. Vidimo drvene patose posute konfetama i zrnima pirinča koja se rasipaju što jeste vid demistifikacije, ali i dalje se poštuje pevačko-plesačka virtuoznost i ne demistifikuje. Dakle, Douglas i Du Par demistifikuju tehniku pozorišne scene ali ne i virtuoznost izvođača.

Orin Jannings unosi humor u dešavanja ali ton je zapravo veoma emotivan i suštinski melodramski, dakle ovde ima humora koji proističe iz situacije ali ne i dramaturgije gega.

Začuđujuća doza "realizma", koliko god on bio povišen, donosi ono što realizam izvorno i treba da bude - sposobnost autora da uspostavi odnose među pojavama i ponašanjima. I Douglas tu donosi nešto drugo, praveći film koji jeste kolor mjuzikl ali je dramski ubedljiv.

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment