Friday, August 2, 2024

MR. SOFT TOUCH

MR SOFT TOUCH je film na kom su potpisani Henry Levin i Gordon Douglas, jedan reditelj kog ne cenim uopšte i jedan kog smatram upečatljivim tehnologom holivudskog filma.

Šta je bila čija uloga, nisam uspeo da dokučim do kraja, ali uprkos tome što film ima dva toka i pristupa stvarima, odnosno nudi dve naizgled suprotstavljene atmosfere i pogleda na svet, poprilično je koherentan i ne može se reći da je eto, jedan radio jedno a drugi drugo. Niti je to na kraju krajeva i važno.

Ovaj film iz 1949. u izvesnom pogledu anticipira božićne kriminalističke komedije Shanea Blacka, kakav je recimo bio KISS KISS BANG BANG jer kombinuje feel good atmosferu prazničnog filma i s druge strane mračnu viziju film noira.

Glavni junak nosi ime puno simbolike, Joe Miracle. On je u bekstvu posle situacije u kojoj je od mafije uzeo ono što je njegovo i dolazi u San Francisko gde ga sudija smešta u privremeni smeštaj za odrasla lica pri lokalnom sirotištu. Dok rešava "repove" svoje kriminalne aktivnosti, Miracle se uporedo uključuje u život sirotišta i tu se ispostavlja kao mangup zlatnog srca i dobrotvor.

Zanimljivo je da su i dešavanja u sirotištu koja imaju i platonsku romantičnu dimenziju između njega i socijalne radnice podjednako zanimljiva kao i kriminalistički zaplet, u kom se kao posebno originalno rešenje javlja novinar koji podstiče sukobe ne bi li sam proizveo zanimljivu priču.

Stoga MR SOFT TOUCH je dosta ozbiljan i dosta zanimljiv i kao krimić i kao praznična dramedija, i ta celina funkcioniše uprkos noir završnici koja ne gubi dozu prazničnog duha ali joj daje fatalističku dimenziju.

Glenn Ford igra naslovnog junaka. Uprkos tome što ne spada u redi meni najbližih zvezda tog doba, nesporno je dobar u ovoj roli, uprkos svom relativno mlakom magnetizmu.

MR SOFT TOUCH možda čak i nije toliko svesno, ali sasvim sigurno jeste nesvesno preteča Blackovih ali i mnogih drugih prazničnih krimića, u kojima se kombinuju sistemi vrednosti kako među junacima, tako i samog žanrovskog okvira filma.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment