Thursday, March 3, 2011

WILD WILD WEST

Bio sam jedini koji je u vreme premijere voleo WILD WILD WEST Barry Sonnenfelda, i sada kada sam ga sa strepnjom reprizirao, moram priznati da sam bio u pravu. Činjenica jeste da ja volim i JONAH HEXa, ali za njega uprkos tome što ga volim znam i da je loš film, a WWW je jedan jako dobar film, sa odeđenim problemima koji nisu isključivo estetski već su vezani i za horizont očekivanja.

Naime, ja ne znam tačno šta su ljudi očekivali od nove saradnje Will Smitha i Barry Sonnenfelda posle MEN IN BLACK koji je meni takođe super, ali realno osnov uspeha tog filma bilo je to što je zatekao filmsku javnost nespremnu. U tom smislu, WWW je bio film od koga su svi očekivali nešto, pa kad je pružio možda čak i više od MIB, to nije bilo dovoljno.

WILD WILD WEST je maštovita reinterpretacija stare vestern serije u kojoj se dobu neposredno posle Građanskog rata prilazi iz steampunk vizure, u žanru akcione komedije koja je na razmeđi bondovskog filma i parodije, sa ozbiljnim motivima koji su tu zapapre stvari, a tu pre svega mislim na rasizam.

Otud je lik Will Smitha u potpunosti integrisan u scenario na nivou podele i činjenica da je reč o crnom superstaru ima ulogu u odnosu na zalet sa Konfederalcima negativcima. Iako se za Kevin Klinea može reći da možda nije dosrastao za sparing sa Smithom po tipu komedije kojim se bavi, njih dvojica imaju izvesnu hemiju a Kline ima naročit metafilmski potencijal kroz omaž Reitmanovom DAVEu u gegovima sa Artemus Gordonovim prerušavanjem u predsednika.

Inače, zanimljivo je da JONAH HEX i WWW kao filmovi istog studija, imaju praktično identične zaplete sa južnjačkim supernegativcima koji žele da unište SAD i promene njen politički sistem.

Naravno, WWW je ipak pravljen za širu publiku i dostupan je mlađim gledaocima što međutim ne znači da ne nudi neke prilično nasilne prizore i iznenađujuće groteskna rešenja. Štaviše, rekao bih da je jedan od osnovnih problema u recepciji ovog filma bila grotesknost Arlissa Lovelessa - ekstremno hendikepiranog i izopačenog Južnjaka koji uprkos tome što je izgubio pola tela ne prestaje da gaji snažnu i izopačenu seksualnost dovodeći do paroksizma tradicijou bondovskih blofeldastih junaka.

Otud se može reći da je u izvesnom smislu WWW odveo maštovitost korak dalje od onoga što je bilo prihvatljivo publici.

Slično kao i u MEN IN BLACKu, Sonnenfeld drži tempo u jednom cartoonish naponu, ali u nekoliko situacija pravi i punokrvne, razvijene set-piece situacije. Ono što njemu ide od ruke to su vizuelna rešenja spojena sa akcijom, u čemu je veštiji od Tim Burtona recimo, i iz ove vizure teško je reći koliko bi sa ovakvim stepenom dizajna uopšte mogao da se snimi dramatičniji film.

Neko zloban bi mogao reći da su JONAH HEX i WILD WILD WEST savršeni double-bill. Ja to mogu da kažem bez trunke zlobe.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment