Pogledao sam THE POWER Byrona Haskina, SF triler nastao u produkciji George Pala iz 1968. godine. Reč je o ekranizaciji romana Frank M. Robinsona koji je adaptirao John Gay. Kao i uvek u produkcijama Georga Pala specijalni efekti igraju značajnu ulogu ne samo u filmskom izrazu već je i zaplet baziran na detaljima koji se najbolje prikazuju tom tehnikom.
U tom smislu THE POWER je derivat hičkokovskog trilera smešten u svet naučnika koji se bave proučavanjem psihofizičkih potencijala i među kojima se pojavljuje jedan zločinački um sa parapsihološkim moćima.
George Hamilton, potpuno udaljen od svog campy tona igra glavnog junaka koji prolazi kroz iracionalnu avanturu začinjenu halucinacijama,telekinezom, lažnim identitetima i sličnim događajima koji čine da THE POWER iako ne pripada epohi Novog Holivuda deluje izuzetno tripozno, gotovo na granici nekih acid-klasika iz tog perioda.
Haskin prilično mudro pre svega vizuelno konkretizuje i produbljuje neke motive koji su kod Hitcha inače bili prisutni u diskretnijoj formi i nadovezuje se na njegove ekspresionističke korene. U tom smislu, THE POWER je dobar primer filma u kome su se dobro spojile producentske fah-idiotske naklonosti sa pričom koja to može da podrži.
* * * 1/2 / * * * *
U tom smislu THE POWER je derivat hičkokovskog trilera smešten u svet naučnika koji se bave proučavanjem psihofizičkih potencijala i među kojima se pojavljuje jedan zločinački um sa parapsihološkim moćima.
George Hamilton, potpuno udaljen od svog campy tona igra glavnog junaka koji prolazi kroz iracionalnu avanturu začinjenu halucinacijama,telekinezom, lažnim identitetima i sličnim događajima koji čine da THE POWER iako ne pripada epohi Novog Holivuda deluje izuzetno tripozno, gotovo na granici nekih acid-klasika iz tog perioda.
Haskin prilično mudro pre svega vizuelno konkretizuje i produbljuje neke motive koji su kod Hitcha inače bili prisutni u diskretnijoj formi i nadovezuje se na njegove ekspresionističke korene. U tom smislu, THE POWER je dobar primer filma u kome su se dobro spojile producentske fah-idiotske naklonosti sa pričom koja to može da podrži.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment