Sunday, March 13, 2011

NOKAS

Pogledao sam NOKAS Erika Skloldbjaerga, reditelja koji je posle lukrativnog norveškog blokbastera INSOMNIA dobio priliku da snima u Holivudu gde se nije baš pokazao. Međutim, NOKAS je film koji bi ga kao Bornedala mogao vratiti u Holivud. Reč je o zanimljivo realizovanom filmu o pljački stavangerske banke, odnosno nečega što mni liči na njihov SDK.

Pljačkaši su došli naoružani do zuba, opremljeniji od stavangerskog SWAT tima i sve su planirali sem samog upada u zgradu koju su arhitektonski potcenili. Usledio je standoff koji je bio u maniru HEATa samo uživo.

I zapravo NOKAS jeste neka vrsta polemike "kako bi HEAT izgledao da se stvarno desio". Uostalom o tome govore junaci filma kada razmišljaju o tome kako filmski junaci uspevaju da beže sa milionima dolara u papiru.

Na nivou dramaturgije, NOKAS nudi jednu mozaičnu strukturu koja ga onemogućuje da u konvencionalnom smislu razvija trilersku dimenziju i karaktere. Međutim, na kraju film u drugoj polovini dođe u jednu klasičniju komunikaciju sa gledaocem.

Po oslanjanju na radnju, bez puno spoljnih dramaturških ukrasa, NOKAS strukturalno podseća na THE HURT LOCKER s tim što je u vizuelnom smislu kad je reč o fakturi fotografije bliži HEATu.

Paradoksalno, reklo bi se da je NOKAS u stilskom smislu mnogo veća pozivnica za Holivud nego što je bila INSOMNIA. Viićemo hoće li se Erik vratiti. Ali neobično je da ovakav senzibilitet za triler i akciju zapravo otkriva tek u Norveškoj dočim je u Americi gurao taj zloglasni indie film PROZAC NATION.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment