Pogledao sam IL CITTADINO SI RIBELLA Enza Castellarija, courtesy of Pliss.
Ovo je italijanski krimić koji pripada tradiciji poliziotesschi podžanra, i negde je na liniji DEATH WISHa koji je izašao iste godine.
DEATH WISH je bolji film zato što je Paul Kersey junak čija je motivacija za osvetu jasna dok je Castelarijev junak pre svega motivisan potrebama autora da uradi vigilante film u kome čovek uzima pravdu u svoje ruke i rešava slučaj mimo policije.
Ipak, treba imati na umu da je osnovna Catellarijeva greška u tome što njegov junak naprosto nije preživeo ništa previše strašno od strane kriminalaca i da je njegova potonja potera za njima više iz domena patologije od koje pati Ron Silverov lik u BLUE STEELu nego što zaista postoji razlog za tako besomučnu osvetu.
Film je opterećen, ali ne previše Nerovim monolozima o tome kako se pravda mora uzeti u svoje ruke, kako vlast ne štiti građane dovoljno, i otprilike je jasna ideološka ciljna grupa kojoj se autor obraća.
Ono po čemu se film pozitivno izdvaja to su odlične scena automobilskih potera, solidan izbor lokacija i dobre akcione scene i pucnjave. Međutim, naročitu pohvalu zaslužzuju sve scene sa vozilima koje imaju i za današnje uslove svež naturalizam i fizičke efekte.
Pliss mi je nasekao film sa komentarima, koje je hostovao Bill Lustig tako da ću u nekom trenutku sigurno reprizirati ovaj film sa ovim komentarima.
* * 1/2 / * * * *
Ovo je italijanski krimić koji pripada tradiciji poliziotesschi podžanra, i negde je na liniji DEATH WISHa koji je izašao iste godine.
DEATH WISH je bolji film zato što je Paul Kersey junak čija je motivacija za osvetu jasna dok je Castelarijev junak pre svega motivisan potrebama autora da uradi vigilante film u kome čovek uzima pravdu u svoje ruke i rešava slučaj mimo policije.
Ipak, treba imati na umu da je osnovna Catellarijeva greška u tome što njegov junak naprosto nije preživeo ništa previše strašno od strane kriminalaca i da je njegova potonja potera za njima više iz domena patologije od koje pati Ron Silverov lik u BLUE STEELu nego što zaista postoji razlog za tako besomučnu osvetu.
Film je opterećen, ali ne previše Nerovim monolozima o tome kako se pravda mora uzeti u svoje ruke, kako vlast ne štiti građane dovoljno, i otprilike je jasna ideološka ciljna grupa kojoj se autor obraća.
Ono po čemu se film pozitivno izdvaja to su odlične scena automobilskih potera, solidan izbor lokacija i dobre akcione scene i pucnjave. Međutim, naročitu pohvalu zaslužzuju sve scene sa vozilima koje imaju i za današnje uslove svež naturalizam i fizičke efekte.
Pliss mi je nasekao film sa komentarima, koje je hostovao Bill Lustig tako da ću u nekom trenutku sigurno reprizirati ovaj film sa ovim komentarima.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment