Monday, August 16, 2004

BLUEBERRY

Dakle, Kounenov BLUEBERRY svakakako spada medju 10 najboljih revizionistickih vesterna od pocetka osamdesetih do danas, a ta lista ukljucuje klasike poput TOMBSTONE i QUICK AND THE DEAD pa cak i Geoff Murphyjev THE LAST OUTLAW.

Kounen sjajno vlada ikonografijom i inscenacijom, tako da bi i strejt BLUEBERRY iz njegovog arsenala bio mocan.

Medjutim, Kounen ga tretira potpuno samanski, delimicno inspirisan i vlastitim istrazivanjima i pretvara ga u savrseno logican vestern sa sjajno inkorporiranim elemntima narkoticke perverzije. Narkoza je prikazana kroz visokodizajnirane tripove, i mozda je steta sto deformacija stvarnosti nije pocela od mesa. OK, jedan je Cronenberg, a i verovatno Kounen (koji je posvetio film svom guruu) zna sta radi i kako tripovi izgledaju.

BLUEBERRY je vestern koji se ne razresava oruzanim obracunom vec narko tripom. To dovoljno govori o ekscentricnosti Kounenovog postupka.

Nazalost, njegov BLUEBERY nije ni Leone, ni Peckinpah, ni Jodorowsky, ali jeste jedan opasan savremeni film, najbolji film te vrste koji bi mogao snimiti Francuz. Uvek su mi draze latinske interpretacije americkih zanrova, ali kako stvari stoje sa francuskim interpretacijama, BLUEBERRY je vrhunski domet...

No comments:

Post a Comment