Thursday, December 12, 2024

THE TIME MACHINE

Simon Wells je unuk H.G. Wellsa i jedan od najbaksuznijih reditelja svoje generacije.

Imao je dosta otvoren ulaz u Amblin i ImageMovers, radio je neke manje ambicioznije animacije a onda je sa svoja dva najambicioznija projekta doživeo krah. Prvo je THE TIME MACHINE uz teškoće na snimanju propao u bioskopima, povukavši sa sobom i Guy Pearcea kao potentnu bioskopsku zvezdu. Potom je MARS NEEDS MOMS još radikalnije propao u bioskopima.

Razlika između ta dva filma je u tome što je MARS NEEDS MOMS bio je jedna od najboljih non-Pixar animacija snimljena u poslednjih dvadeset godina. Zemeckis ga je producirao a Wells je zarobio taj duh na najbolji mogući način, porodičnu pustolovinu sa spooky edgeom.

THE TIME MACHINE je s druge strane užasan film. Tokom snimanja je Hadži Wellsov unuk i zanemoćao pa ga je tri nedelje odmenio Gore Verbinski, dakle već mu se tu nije verovalo, i na kraju ono što smo dobili je sjajan primer kako izgleda neuspeo ali agresivan studio damage control.

Naime, imamo film koji je u toku snimanja prepoznat kao slab. Otud je prvo izmontiran na više nego efikasnih sat i po vremena, sa ciljem da to nekako "prođe". Zatim su specijalni efekti evidentno pojednostavljeni i pojeftinjeni, svodeći kvalitet slike na nivo TV filma svog vremena.

Da li su imena Wellsovog unuka, scenariste Johna Logana, snimatelja Donalda McAlpiena i Guya Pearcea u glavnoj ulozi obećavala više?

Svakako. Ali studio nije imao milosti i ostavio ih je sve zajedno u nečemu što izgleda lošije od bajkovitog Hallmarka, da bi se uštedeo novac studija i vreme gledalaca.

Otud, iz ovog materijala vidimo da nismo bili na putu da dobijemo dobar film, ali smo dobili nešto što ipak nije referentno kao opis Wellsove namere.

No comments:

Post a Comment