Howard Michael Gould je spremao LAST LOOKS kao scenario i na kraju je sam adaptirao vlastiti roman. U tom romanu ispripovedana je prva avantura detektiva Charlie Waldoa, i da je svet malo pravedniji, verovatno bi i ovo bio samo prvi film u serijalu o tom detektivu.
Producent Andrew Lazar i saradnici uspeli su da sklope sjajnu glumačku oko Charlieja Hunnama u glavnoj ulozi. Svaku ulogu igra neko "ime" a opet izbegava se ono što je Hunnamove ranije bioskopske pokušaje hendikepiralo - nije ga ništa u ovom filmu progutalo, ni veliki IP ni veliki reditelj. Ovo je film po njegovoj meri.
Naravno, drugi ključni glumac u ovom filmu je Mel Gibson koji igra ocvalog britanskog karakternog glumca Alastaira Pincha koji je od šekspirovskog repertoara pao na masno šmiranje u ulozi sudije u nekoj generic network seriji koja zavisi od njegove glumačke persone. I roman i film deluju kao da su Alastaira Pincha krojili po Melu Gibsonu, a znamo da on u ovoj fazi karijere naročito voli takve uloge u kojima ima borbe sa bolestima zavisnosti i pokajanja zbog zanemarivanja porodice. Iako sam trenutni posao Alastaira Pincha više podseća na sudbinu nekog Hugh Lauriea recimo, ideja da imamo glumca koji blackoutuje i deluje kao najlogičniji ubica vlastite supruge je čist Mel.
U jednoj sceni, tokom posete ćerkicinom zabavištu, Mel izvodi i parodira scenu iz HAMLETa, kog je igrao na filmu kod Zefirellija. Mel poptuno kontroliše stvari i uspeva da ne potopi film ovako kaloričnom rolom koja ima toliko raznih značenja za njega, ali definitivno pravi upečatljivo ostvarenje jer ovo nije geezer teaser gde je došao na par dana da snimi nešto što će posle da se nekako raspodeli kroz ceo film. Ovo je ozbiljno izvedena i zamišljena, u svakom pogledu bitna sporedna uloga.
S druge strane, Charlie Waldo uzima dosta elemenata od Martina Riggsa, ali LAST LOOKS nije klasičan passing the mantle iz prostog razloga što Charlie i Alastair imaju zajednički cilj, ali nisu zajedno na zadatku, nisu buddies u onom smislu kako su bili Jim Garner i Bruce Willis u SUNSETu Blakea Edwardsa kada se taj passing the mantle momenat desio. Kasnije će to uraditi i sa Gibsonom u MAVERICKu.
Hunnam je odličan kao Charlie Waldo a Tim Kirkby, prekaljeni televizijski profesionalac koji se najviše proslavio sa serijom FLEABAG uspeva da očuva ono što krasi Gouldov roman, ironiju prema žanru i ironiju u ponašanju samih junaka, ali sa poštovanjem forme u krajnjoj liniji.
Iako u tonu dizajna špice LAST LOOKS evocira 70s kalifornijske filmove, bliži je avanturama Dortmundera nego Parkera, i SUNSET je najbliža referenca po tome koji nivo nasilja, agresije i realizma se ovde očekuje. Relativno je nizak, ovo je vedar film o pesimističnim ljudima, sa dosta komedije koja je fino uklopljena sa misterijom i trilerom.
Privatni detektivi nikada ne izlaze iz mode ali u ovoj formi ih nema prečesto. Film sa kojim bi se LAST LOOKS u savremenoj produkciji mogao porediti je recimo Bergov SPENSER CONFIDENTIAL, i u odnosu na njega je pedantnije izveden, sa možda malo nižim nivoom energije, ali sa nekim svojim punkom u svemu tome.
LAST LOOKS je leakovao mimo bilo kakvog velikog releasea, nisam tačno ni shvatio odakle. Zahvalan sam što nam je omogućeno da u ovom filmu uživamo tokom praznika. Ali, isto tako deluje mi da je ovo jedan naslov koji će nekako ostati zaboravljen u tom limbu Covida i Cancelovanja i to je šteta jer zavređuje pažnju.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment