Pogledao sam CRIMINAL Gregory Jacobsa, rimejk argentinskog filma NUEVE REINAS Fabiana Bielinskog.
Reč je o vrlo efektnom neo noiru, smeštenom u pakleni losanđeleski setting, koji se stilski oslanja na tradiciju realističke drame, bez suviše noir stilizacije, tretirajući priču kao apsolutnu stvarnost, dok je sam zaplet strukturalno blizak visokooktanskom suspense trileru poput serije 24 gde se pred junaka neprestano postavljaju novi nerešivi zadaci i teške dileme.
U vreme Mametovih ludističkih neo noir filmova, i velikog mejnstrim pokušaja Ridley Scotta sa MATCHSTICK MEN, CRIMINAL je neopravdano ostao u senci. Međutim, ono što su svi navedeni konkurenti ostavili CRIMINALu u amanet jeste sklonost likova da neprestano podmeću jedni drugima, i zato se CRIMINAL gleda širom otvorenih očiju i sa velikom pažnjom pošto nas traduicija neo noira uči da se junacima ni u jednom trenutku ne sme verovati.
U ranijem noiru, više baziranom na konvencionalnoj trilerskoj strukturi sa paralelnim radnjama, moglo se uspostaviti poverenje u doslednost likova, čak i kod onih koji tradicionalno prevrtljivi. Posle inicijalnog neo noir talasa ppredvođenog John Dahlom sa glupim muškarcima i fatalnim ženama, najnoviji neo noir talas donosi opštu hipokriziju u kojoj su svi na neki način pokvareni.
Time se u pitanje dovodi sama etika noira pošto, lenjinistički rečeno, kada su svi pokvareni, više niko nije pokvaren.
* * * / * * * *
Reč je o vrlo efektnom neo noiru, smeštenom u pakleni losanđeleski setting, koji se stilski oslanja na tradiciju realističke drame, bez suviše noir stilizacije, tretirajući priču kao apsolutnu stvarnost, dok je sam zaplet strukturalno blizak visokooktanskom suspense trileru poput serije 24 gde se pred junaka neprestano postavljaju novi nerešivi zadaci i teške dileme.
U vreme Mametovih ludističkih neo noir filmova, i velikog mejnstrim pokušaja Ridley Scotta sa MATCHSTICK MEN, CRIMINAL je neopravdano ostao u senci. Međutim, ono što su svi navedeni konkurenti ostavili CRIMINALu u amanet jeste sklonost likova da neprestano podmeću jedni drugima, i zato se CRIMINAL gleda širom otvorenih očiju i sa velikom pažnjom pošto nas traduicija neo noira uči da se junacima ni u jednom trenutku ne sme verovati.
U ranijem noiru, više baziranom na konvencionalnoj trilerskoj strukturi sa paralelnim radnjama, moglo se uspostaviti poverenje u doslednost likova, čak i kod onih koji tradicionalno prevrtljivi. Posle inicijalnog neo noir talasa ppredvođenog John Dahlom sa glupim muškarcima i fatalnim ženama, najnoviji neo noir talas donosi opštu hipokriziju u kojoj su svi na neki način pokvareni.
Time se u pitanje dovodi sama etika noira pošto, lenjinistički rečeno, kada su svi pokvareni, više niko nije pokvaren.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment