Monday, August 8, 2016

A HOLOGRAM FOR THE KING

Pogledao sam A HOLOGRAM FOR THE  KING Toma Tykwera. Reč je o ekranizaciji romana Dave Eggersa koju je producirao i glumački obeležio Tom Hanks kog možemo smatrati piščevim ključnim osloncem u Holivudu. Hanks je ne samo otkupio i producirao dve ekranizacije Eggersa u poslednje dve godine već mu je omogućio i prvi scenaristički posao na filmu Spike Jonzea. Dakle, Hanks je prepoznao Eggersa, i A HOLOGRAM FOR THE KING je prva high profile ekranizacija njegove proze. Tom Tykwer je veliko internacionalno rediteljsko ime, i sve predispozicije za veliki film su tu. Međutim,  A HOLOGRAM FOR THE KING to nije. Paradoksalno, uprkos Tykwerovom angažmanu, A HOLOGRAM FOR THE KING je izrazito "mali" film, sa malom pričom među karakterima, malim "idejama" koje obrađuje, i malim dometom.

Nisam protivnik "malih" filmova koji pričaju "velike" priče, u čemu se Eggers pokazao kao velemajstor na filmu PROMISED LAND Gusa Van Santa, međutim A HOLOGRAM FOR THE KING naprosto ne uspeva da uhvati bilo kakvu trakciju. On može biti zanimljiv nama u Srbiji jer ima aluzija na "Beograd na vodi", ko voli Hanksa kao glumca može da uživa u njegovoj vrlo predanoj glumi, ali ko voli Hanksa kao producenta ili reditelja, neće dobiti ono što karakteriše njegove radove "iza kamere". Hanksovi radovi su uvek višeslojni, narativno precizni, tehnički dobro realizovani, inteligentni, a od svega toga  A HOLOGRAM FOR THE KING zadržava samo tragove Tykwerove sposobnosti da snimi nešto atraktivno, i pretenziju da se obraća upmarket publici.

Sve ostalo je začuđujuće šuplje, površno, nenadahnuto. Eggersovi romani me nisu naročito impresionirali, ali mislim da nose u sebi više vrednosti nego što je Tykwer uspeo da izvuče u ovom filmu.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment