Sunday, January 13, 2013

NOBODY WALKS

Ova godina je što se filmskih profesija tiče očigledno bila posvećena toncima - na Sundanceu je izašao film NOBODY WALKS Ry Russo-Young na čijem je scenariju zajedno sa rediteljkom radila i Lena Dunham što svemu dodaje naročitu dimenziju.

NOBODY WALKS je indie film po svim postulatima te poetike, uključujući i angažman poznatih glumaca koji se u ovakvoj produkciji razgibavaju između svojih više mejnstrim angažmana. Glavne uloge igraju John Krasinski u ulozi tonca, Olivia Thirlby kao mlada njujorška hipsterka koja dolazi da dovrši svoj film kod njega i Rosemarie DeWitt kao tončeva supruga koja ubrzo prepoznaje da je rediteljka dovela do ozbiljnog poremećaja u njenom braku i domaćinstvu.

NOBODY WALKS u određenom smislu možemo posmatrati kao modernizovanu varijantu filma MODERN ROMANCE Alberta Brooksa koja je po svemu pitkija od tog filma, osim po tome što nema antologijsku scenu prcesa rada na filmu kakvu je tamo napravio Brooks učinivši ga jednim od bitnih "filmova o nastanku filma" iako zapravo to uopšte nije u fokusu priče. Na nivou zapleta, NOBODY WALKS meša žustru melodramu sa blagim osećajem kalifornijske otupelosti proistekle iz jednolične i prijatne klime i već u samom naslovu sugeriše da će ambijent (LA kao grad u kome NOBODY WALKS) igrati vrlo značajnu ulogu.

U tom smislu zanimljivo je da osim nekoliko kadrova koji prikazuju LA kako bi pokazali gde je junakinja doputovala, film se praktično sve vreme dešava u jednoj kući ali Ry Russo-Young uspeva da tu lokaciju učini dosta prijatnom i zanimljivom.

Glumci su izvanredni, film je vrlo atmosferičan, ali nema puno kapaciteta da iskorači izvan indie okvira uprkos glumačkoj podeli koja ima i repertoarski potencijal jer se sve vreme drži ideje o "maloj priči" koja na kraju može da deluje prilično irelevantno u širim okvirima. U tom pogledu, nedostatak burnijeg ishoda deluje čehovljevski što je prilično neprihvatljivo za glavnotokovske okvire.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment