A FUTILE AND STUPID GESTURE Davida Waina je biopic o Douglasu Kenneyu, čoveku koji je osnovao National Lampoon magazin i na kraju čak doveo i do revolucije u domenu filmske komedije proizvevši ANIMAL HOUSE, u pomogavši razvoj karijere čitavom nizu ključnih komičara iz sedamdesetih i osamdesetih koji su krenuli kod njega a onda se dodatno afirmisali kroz SATURDAY NIGHT LIVE. Kenney je u svemu tome bio bitna gonzo figura, pokretač i vizionar.
Nemoguće je snimiti nezanimljvi film o ovoj temi, tako da je i Wainov film interesantan a u podeli je skupljena odlična ekipa sa imenima kao što su Domnhall Gleeson i Emmy Rossum, a Will Forte je vrlo sličan po izgledu i intenzitetu samom Kenneyu. Ipak, ukupno uzev, celokupann ugođaj je ipak bliži televizijskom biopicu nego bioskopskom fllmu a sve je na kraju završilo na Netflixu.
Wain pokušava u svemu tome da napravi i neki meta-ugođaj u kome pokušava da bude duhovit, subverzivan, parodičan prema formi, kao što je uostalom bio i sam Kenney. Međutim, svi njegovi zahvati tog tipa su nažalost generic, potpuno očekivani i nisu ni približno sveži i subverzivni kao Kenneyev rad.
Ipak, sve u svemu, za one koje zanima istorija američke komedije i filma, ovaj film svakako ima šta da ponudi.
* * 1/2 / * * * *
Nemoguće je snimiti nezanimljvi film o ovoj temi, tako da je i Wainov film interesantan a u podeli je skupljena odlična ekipa sa imenima kao što su Domnhall Gleeson i Emmy Rossum, a Will Forte je vrlo sličan po izgledu i intenzitetu samom Kenneyu. Ipak, ukupno uzev, celokupann ugođaj je ipak bliži televizijskom biopicu nego bioskopskom fllmu a sve je na kraju završilo na Netflixu.
Wain pokušava u svemu tome da napravi i neki meta-ugođaj u kome pokušava da bude duhovit, subverzivan, parodičan prema formi, kao što je uostalom bio i sam Kenney. Međutim, svi njegovi zahvati tog tipa su nažalost generic, potpuno očekivani i nisu ni približno sveži i subverzivni kao Kenneyev rad.
Ipak, sve u svemu, za one koje zanima istorija američke komedije i filma, ovaj film svakako ima šta da ponudi.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment