Thursday, December 18, 2014

A POET IN NEW YORK

Prekaljeni veteran televizijske scenaristike Andrew Davies napisao je zanimljiv televizijski film o poslednjim danima Dylana Thomasa u Njujorku. Međutim, ono što ovaj zanimljiv ali po mnogo čemu nategnut tekst izdiže jeste fascinantna rola Toma Hollandera koja čini da A POET OF NEW YORK bude zaista ozbiljno gledalačko iskustvo i obavezno štivo za one koji zanima književnost ili one koje zanima umetnost BBCjevog minimalističkog televizijskog filma o značajnim ljudima i istinitim događajima.

U produkcionom pogledu A POET IN NEW YORK nije bitno složeniji od WE’LL TAKE MANHATTAN ali Hollander u glavnoj ulozi je bogatstvo koje nema cenu. U prikazu korodiralosti glavnog junaka Hollander odlazi još jedan korak dalje u odnosu na svoju rolu Guya Burgessa u mini-seriji CAMBRIDGE SPIES. Spoj ranjivosti, šarma, simpatične sujete i potpune erozije ličnosti koji Hollander donosi je moćan, pa je otud zaista Daviesov pokušaj da nam pored sloma prikaže i njegovu prošlost gotovo suvišan. Hollander je dobar i u tim scenama ali je njegova igra u scenama “životne završnice” dovoljno moćna da bi odglumila i te prošle dane.

Aisling Walsh uspeva da vrlo sugestivno prikaže sve situacije i da dobro postavi Hollandera u odnosu na druge likove. A POET IN NEW YORK je vizuelno ekspresivan i atmosferičan rad, sa fokusom na likove ali bez zanimarivanja ambijenata i atmosfere koji su bili značajni za njihove ključne odluke.

Ukupno uzev, Davies je najslabija karika ovog televizijskog filma ali Tom Hollander i Aisling Walsh sve to nadoknađuju svojim zalaganjem.

No comments:

Post a Comment