Wednesday, November 25, 2015

WHO AM I - KEIN SYSTEM IST SICHER

Pogledao sam WHO AM I - KEIN SYSTEM IST SICHER Barana Bo Odara, film koji je ovom nemačkom reditelju bio ulaznica za Holivud gde je već snimio rimejk Jardinovog SLEEPLESS NIGHT. Ove godine veliku pažnju je privukla serija MR ROBOT Sama Esmaila i KEIN SYSTEM ima dosta sličnosti sa njom, sa tom razlikom što ovaj film ipak nije pisao i pravio moron. Motivi hakera narušene psihe i još neki drugi detalji lako se prepoznaju ali ako imamo u vidu timeline izlaska filma i snimanja serije, olako je optužiti Esmaila da je napravio rip-off.

Odar je u pogledu inscenacije i ritma pokazao da je spreman za holivudski projekat. Za njega zaista u širem zanatskom smuislu nema nikakvih tajni, on zna šta radi. Kad je reč o rediteljskoj invenciji, ono što je najzanimljivije i najjdragocenije u ovom filmu jeste način na koji je prikazao proces hakovanja. Naime, on je prikazao hakovanje ne samo aktivnost ljudi koji kucaju na tastaturi već ga je i ovaplotio na vrlo efektan način. Svakako možemo reći da je način kako je prikazao hakovanje zanimljiv, i ponovo “školski” primer.

U domenu ostatka inscenacije, ovo je vrlo holivudski postavljeno, pismeno, sa dosta pozicija kamere, osećajem za napetost i ritam, kako na nivou celine tako i na nivou scene.

Ono gde filmu nedostaje mašte zapravo je definisanje načina kako su neke od osetljivijih akcija hakerske bande izvedene kad je reč o pristupu hardveru do kog se ne može doći preko mreže. Naime, ima nekoliko scena koje su ekstremno neuverljive pa rekao bih čak i krajnje nemaštovite kad je reč u provaljivanju do servera BNDa ili Europola. Ako imamo u vidu vrlo solidno koncipiran scenario u drugim rešenjima, takvi gafovi zbilja čude.

Kraj sa serijom obrta je interesantan i što je najvažnije, film ne zavisi od twist endinga i njime ne dobija smisao, međutim preokreti donekle imaju smisla ali od jedne tačke postaju larpurlartizam koji srećom uspeva da ne degradira film i ne dovodi do toga da publika izgubi interesovanje za likove.

Glumačka ekipa je korektna, iako se u ovoj postavi nisu izdvojili glumci koji deluju kao da bi Baran mogao da ih odvede u Holivud sa sobom. Femme fatale je takođe mogla igrati neka sugestivnija glumica.

U svakom slučaju KEIN SYSTEM IST SICHER je vrlo slick euro-mainstream koji je uspeo da bude klasu iznad konkurencije i lansira Barana da ode korak dalje. 

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment