Pogledao sam THE ZERO THEOREM Terryja Gilliama, njegov pozni, starački
film koji nažalost ne donosi mnogo razloga za optimizam. Ja spadam među
Gilliamove fanove, ali ovaj film spada u podgrupu njegovih radova na
čijem čelu je BRAZIL koji u principu ne volim. Čini mi se da je
Gilliamovo opredeljenje da se vrati BRAZILu bio pogrešan iz više
razloga. Prvo, ovaj retrofuturizam danas nema puno smisla jer ne
korespondira sa bilo čime što danas postoji. Stvari su već daleko
odmakle u odnosu na ono prema čemu Gilliam pokušava da se postavi i ta
groteska na liniji BRAZILa u prinicipu ne vodi nikuda i samo opterećuje
film.
A u krajnjoj liniji, zarpravo ovo je film o slomu živaca jednog pojedinca koji zapravo nema puno veze sa miljeom u kome živi, i nema puno veze sa društvom ili poslom kojim se bavi. Rekao bih da je Gilliam silom uveo imaginarijum BRAZILa u ovaj film ne bi li on više zaličio na njegov raniji opus a manje na jedan njegov vrlo kvalitetan ali potcenjen film TIDELAND, ali u suštini i pre svega na nivou priče, ovo je više TIDELAND nego BRAZIL.
Otud je šteta što se unutrašnji TIDELAND ovog filma ne razvija jer je pod pritiskom njegovog spoljašnjeg BRAZILa.
Sve u svemu, teško da bi ovaj film mogao zainteresovati bilo koga osim Gilliamovih fanova i onih koji vole tu vrstu poetike kod drugih reditelja.
* 1/2 / * * * *
A u krajnjoj liniji, zarpravo ovo je film o slomu živaca jednog pojedinca koji zapravo nema puno veze sa miljeom u kome živi, i nema puno veze sa društvom ili poslom kojim se bavi. Rekao bih da je Gilliam silom uveo imaginarijum BRAZILa u ovaj film ne bi li on više zaličio na njegov raniji opus a manje na jedan njegov vrlo kvalitetan ali potcenjen film TIDELAND, ali u suštini i pre svega na nivou priče, ovo je više TIDELAND nego BRAZIL.
Otud je šteta što se unutrašnji TIDELAND ovog filma ne razvija jer je pod pritiskom njegovog spoljašnjeg BRAZILa.
Sve u svemu, teško da bi ovaj film mogao zainteresovati bilo koga osim Gilliamovih fanova i onih koji vole tu vrstu poetike kod drugih reditelja.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment