Saturday, February 24, 2024

BAD HOMBRES

Posle filma MUZZLE John Stahlberg je zaličio na reditelja na kog treba obratiti pažnju, i u novom filmu BAD HOMBRES potvrđuje da utisak nije izneverio. Pre filma MUZZLE, od Stahlberga gledao sam samo HIGH SCHOOL koji mi se nešto nije izdvojio ali MUZZLE je bio prilična jebenica, jedan od filmova za koje mi deluje da se neću pokajati što sam ih stavio na Top 10 godišnju listu.

Ne znam da li bih Stahlbergov novi film stavio u opticaj za neku Top 10 listu utoliko što se MUZZLE ipak u jednom još uvek živom žanru, manje inovativan nego što izgleda, ali upečatljiv zato što sa punim ubeđenjem oživljava i kombinuje poznate stvari, dočim je BAD HOMBRES drugačija cirkuska tačka - naime, Stahlberg ovde uspeva da unese život u mrtav žanr, u nešto što danas i kad se snimi gledamo polu na silu.

Ovo je jedna klasična šikanerija iz domena meksičkih kartela, američkih bandi, izgubljenog novca, nevinih i manje nevinih ljudi upletenih u to. To je vrsta filma koja je toliko već trošena da je Coenovima donela i oskara za NO COUNTRY FOR OLD MEN.

U tom smislu, umesto asanacije terena, John Stahlberg ovde uspeva da mu da adrenalin u srce i da ga oživi za još jedan krug, sa dva meksička ilegalca povedena da nešto kopaju, dvojicom pucača koji su ih angažovali jer im treba raka i pričom koja prelazi u višu brzinu kad se ispostavi da je jedan od Meksikanaca zapravo umirovljeni ali i dalje traženi Sicario.

I sad tu kreće onako jedno interpretiranje Waltera Hilla na način blizak onome što su svemu dodali Braća Coen ali i neka manje poznata imena, recimo Louie Gibson (kog verovatno niste gledali iako sam ga svim srcem preporučio) i sve to u jednoj A-izvedbi B-modela. 

BAD HOMBRES nije film zbog kog bi Peckinpah postao to što je danas. Ali, da ga je snimio spadao bi među filmove koje volimo.

Stahlberg izvlači maksimum iz glumaca. Uspeva da ih motiviše, a da nikada stvari ne potonu u samoupravljanje, uspeva da postigne jako puno iz svakog sektora ekipe i da snimi film koji istovremeno egzistira i u onome što ponekad ume da bude mučna VOD produkcija, ali ga možemo zamisliti i na nekom žanrovskom festivalu, i što je najvažnije, u oba sveta učestvuje u najboljem smislu njihovog značenja.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment