Monday, February 3, 2020

21 BRIDGES

21 BRIDGES je film koji se pojavio u pravom trenutku da popuni prazninu nastalu u domenu policijskog akcionog trilera srednjeg budžeta koji je ugrožena vrsta, naročito pre trijumfa trećeg BAD BOYSa.

Film je režirao Brian Kirk, prekaljeni televizijski veteran po scenariju koji su sročili Adam Mervis i Matthew Michael Carnahan. Snimao ga je Paul Cameron. I svi ti elementi se “vide”.

Scenario Adama Mervisa, nastao po njegovoj priči ima sve one elemente spec scripta pisanog da se autor sa njim probije do prodaje studiju. I Mervis je u tome očigledno uspeo. Ovo je ready made film o dvojici lopova sa vojnim backgroundom koji pokušaju da ukraju tovar koke i pritom igrom slučaja ubiju osam policajaca, usled čega potragu za njima povede mladi detektiv čiji je otac ubijen na zadatku.

Imamo tu sve, high concept, triler koji nije u klasičnom smislu contained ali nosi u sebi elemente priče zatvorene situacije barem na nivou Menhetna na kome se begunci nađu i gde vlast zatvara 21 most koji vode tamo i odatle.

Imamo junaka koji motivisan traumom iz detinjstva i samim tim je istovremeno idealan i pogrešan čovek za posao.

Matthew Michael Carnahan je u celu stvar uneo dozu finog “insajderskog” rada na prikazu policijskog miljea, i 21 BRIGES se nadovezuje na trilere poput COLLATERALa u kojima grad u noći i jedna potera čine ceo film.

Kad smo kod COLLATERALe eto nam i snimatelja Paula Camerona koji je na tom filmu sarađivao sa Michaelom Mannom. Imamo čak i sličnih scena u metrou iz ta dva filma.

Brian Kirk koji ima jedan nezapažen film iza sebe i mnogo televizije donosi dosta televizijskih postupaka. Imamo situacije u kojima junaci televizijski infodumpuju i dijalog se lojalno poštuje čak i u situacijama kada bi se dao reducirati, skratiti ili drugačije rediteljski obraditi.

Brian Kirk pokazuje zašto televizijski reditelji nisu mnogo na filmu iako danas mnoge televizijske serije izgledaju bolje od filmova - oni umeju savršeno da prekopiraju stil koji su već videli negde ili koji je uspostavljen ali teško pronalaze novi. Pa tako i 21 BRIDGES na kraju funkcioniše kao stilski pastiš koji pravi čovek koji sve ume da napravi ali ako neko drugi ranije smisli. Otud su neke žanrovske konvencije urađene slabo, ponekad apsurdno nevešto ili cheesy čak i u okvirima onoga što je potpuno rutinska stvar na filmu. Recimo, kako glavni junak izgovori neke bitne rečenice je toliko akcentovano da je ludicrous.

Ideja da glavni junak i glavni antagonista imaju sličnu traumu, jedan je vođen smrću oca, drugi smržu brata, i da oni tokom filma počinju da izgledaju kao blizanci, poprilično je opterećen kastingom jer Chadwick Boseman i Stephan James, na način kako ih je Brian Kirk u pojedinim situacijama previše liče jedan na drugog pa se taj doppelganger element prenese u konfuziju.

Ako se tome doda da je Chadwick Boseman u ovoj produkciji Russo dobio rolu koja zahteva nekog personality actora nego karakternog glumca kao što je on, onda Stephan James u nekoliko situacija uspeva da bude scene stealer.

Međutim, sve ostalo u ovom filmu od 33 miliona dolara je dobro i ovo je valjano podmazana B-mašina koja tera od početka do kraja i uspeva da doda svojim pulpy dešavanjima izvesnu dozu klase.

U tom smislu, iako film objektivno zaslužuje * * 1/2 u ovim vremenima neka dobije * * *.

No comments:

Post a Comment