Saturday, August 24, 2019

70 BINLADENS

70 BINLADENS Koldo Serre, žanrovskog specijaliste koji čini deo rediteljske ekipe serije LA CASA DE PAPEL je ponovo talačka priča o pljački banke, sa twistom u kome se kao ličnost koja preuzima inicijativu nameće žena, očajnica, koja je došla da uzme kredit za lečenje deteta. Njoj je potrebnije nego ostalima da ne bude tragedija i da banka funkcioniše i ispostavlja se da njena “racionalnost” može biti od koristi samim pljačkašima.

Koncept je zanimljiv, Koldo Serra je prekaljeni profi koji to ume da snimi ali ukupan utisak nažalost ostaje na nivou nekog televizijskog produkta, pa mi se čini da bi ovaj film mogao imati jako dobru subinu na Netflixu i na televiziji.

Pritom, ne želim da Kolda Serru sada silom poistovećujem sa LA CASA DE PAPEL koja ima talačke situacije u svom osnovu, niti da mu na osnovu toga predviđam televizijsku sudbinu. Ovaj film je dosta različitiji od LA CASA DE PAPEL koji se oslanja na visoku estetizaciju dočim ovde više imamo “povišeni realizam”.

Vizuelno, Koldo Serra bez problema postiže film look, i recimo vrlo vešto koristi pulsirajući 70s skor kada se pređe na ispunjenje plana, ali nevolja je u tome što se ni na jednog junaka na fokusira i ostaje utisak da je ovo u stvari film o velikom broju likova a praktično ni o kome, a to u bioskopskom ostvaenju teže prolazi nego u televizijskom.

No, na malom ekranu - gde sam ga uostalom i ja gledao - ovaj film jako dobro ispunjava svoju funkciju, prijatnog, sporadično inventivnog heist filma, na španskim lokacijama koje ipak nisu toliko ofucane kao angloameričke u ovom žanru. 

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment