Wednesday, September 23, 2020

ENOLA HOLMES

Harry Bradbeer je još jedan alumnus serije FLEABAG koji je ostvario uspešan holivudski debi. U ekranizaciji romana Nancy Springer, sa Millie Bobby Brown u ulozi naslovne junakinje Enole Holmes ali i na poziciji producenta, dobio je priliku da snimi nešto sveže a opet oprobano jer je Warner već imao iskustva i uspeha sa modernizacijama SHERLOCK HOLMESa.


Nancy Springer je napisala roman ENOLA HOLMES o maloj sestri Sherlocka Holmesa koja je odrastala samo sa Mycroftovom i njegovom majkom, ali kada jednog dana majka nestane, devojlčica mora da krene da je traži, koristeći instinkt i sklonost nekonvencionalnom razmišljanju te borbenost stečenu u porodici.


Brabeer je snimio film koji nudi energičnu pomalo steampunkish verziju Holmesa koja se ne bavi onolikim stilskim ekscesom kao Ritchiejeva, ali isto tako sa svojom drugačijom vrstom vizuelnih bravura, vremenskih skokova i sjajnih montažnih rešenja.


YOUNG SHERLOCK HOLMES Barryja Levinsona, nastao u produkciji Amblina, bio je jedan od potcenjenih filmova osamdesetih. Izuzetno sam uživao u tom filmu i rado bih ga ponovo reprizirao a ENOLA HOLMES se nadovezuje na tako nešto. Doduše, mi danas nemamo INDIANA JONES serijal kao bitan popkulturni ili box office landmark koji diktira stvari ali imamo Woke movement, inkluziju i Warnerova prethodna dva HOLMESa kao stubove na koje ENOLA HOLMES može da se osloni.


ENOLA HOLMES je dinamičan omladinski film, namenjen pre svega teen publici, sa dovoljno energije i dobrom dinamikom da ga učini zanimljivim svim ciljnim grupama. Struktura priče je mogla biti fokusiranija - ovde imamo dva slučaja koji se spajaju u jednu intrigu s tim što drugi ima manje zadovoljavajuće razrešenje, i sama misterija koja se rešava nije dovoljno uzbudljiva za stariju publiku, ali verujem da je za klince odlična.


Mille Bobby Brown je briljantna u glavnoj ulozi, donosi jednu novu dozu energije i šarma, sa novim akcentom, daleko prevazilazeći ostatak škvadre iz THE STRANGER THINGS i ovde dobija svoju potencijalnu franšizu. Pandemija je htela da ENOLA HOLMES ne dođe u bioskope, pa nikada nećemo znati da li bi i tamo bio franchise statrer ali verujem da možda bi jer ima u sebi zdrav potencijal za counterprogramming jer nosi specifičan britanski šmek starinske avanture namenjene mladima, ali sa dozom modernih rešenja u naracija i vizuelnom pristupu koji ga čini holivudski hiperkinetičnim. Dolaskom ovog filma na Netflix gotovo da sigurno možemo govoriti o otvaranju nove franšize.


Glumačka ekipa je svakako sklapana kao da je franšiza planirana. Helen Bonham Carter je majka, Henry Cavill je Sherlock Holmes a Sam Claflin je Mycroft, dakle ekipa je prvoklasna, i održiva na duže staze.

 Prilično sam siguran da će ovaj film - inicijalno pravljen za Warner - razvaliti na Netflixu i da nam se smeši franšiza.


ENOLA HOLMES ne radi ono što je KINGSMAN pokušao da uradi za Bonda. Naime, KINGSMAN je bio pokušaj da se podsetimo da bi se i danas mogli snimati zabavni Bond-filmovi. ENOLA HOLMES nema to opterećenje jer je Downey Jr i dalje u mandatu. Ali, svakako da ovog puta imamo priliku da dobijemo YA varijaciju na Holmesa, smeštenu u viktorijansko doba, i da se ostvari ono što Spielbergu nije uspelo sa YOUNG SHERLOCK HOLMESom.


* * * / * * * *


No comments:

Post a Comment