Thursday, April 8, 2004

SPARTAN/DAWN OF THE DEAD

SPARTAN je odlican film, po mom uverenju verovatno i najbolji u Mametovom rediteljskom opusu. U ovom scenariju on uspeva da obuzda svoju raspisanost. Po prvi put u svom radu, mamet uspeva da izbaci junake i pricu u prvi plan i da svoje intervencije svede na minimum. Pritom, ja nemam nista protiv mametovih obelezja. Problem je samo u tome sto su njegove majstorije povremeno uspevale da obezvrede izgradjene likove, te se cesto desi da me vise ni ne zanimaju kada vec nebrojeni put prevare jedni druge.

SPARTAN je u tom smislu bas film. Onako, bioskop. Nema sale. Direktno, cak i svesno se nadovezuje na estetiku i neke plotpointe serije `24` cak i vrlo konkretno, te ako bih zeleo da vidim `24: The Movie`, ne bi bilo lose da SPARTAN bude uzor i polaziste kako da se izgradi film.

Val Kilmer je u formi. To me raduje. Kada je nanizao BLIND HORIZON i SPARTAN, sa MINDHUNTERSom koji se sprema, raduje me njegova gluma u Shane Blackovom KISS, KISS, BANG, BANG. Stavise, ne da mi mira...

DAWN OF THE DEAD je film koji nudi dva nevidjena set-piecea. I ono sto se desava u medjuvremenu nije bas ogavno, ali nije ni dobro niti dovoljno mastovito i razigrano. Najpre, film ima previse likova a niko od njih nije zanimljiv, to jest, ni sa kim od njih ne jasemo. Zatim samo tkivo filma obiluje PSIHODRAMATIZACIJOM, koju slabo varim.

Nisam preterani fan Romerovog DAWN OF THE DEAD, stavise imam razne primedbe za taj film. Ali, ipak, to je bila epoha dobrog filma i Romero je naprosto radio u miljeu gde je mogao da ozbiljno osmisli i osvesti zanr. Snyder i Gunn prave rimejk sa gimmickom, sa ponekom dobrom idejom, ali naprosto ne pokusavaju da kazu ono sto nam je Romerov izvornik govorio.

Inace, prakticno i da nema filma koji uspeva da dobro odrazi tu civilizacijsku nultu tacku kada nastupa potpuna sloboda. A to su upravo razne vrste apokalipticnih situacija. Mislim da je vreme da se konacno pojavi zombi film koji ce postici upravo taj efekat. Koji ce nas odvesti u grad na dan kada pocinje NIGHT OF THE LIVING DEAD. Nazalost, psihologija filmskih autora je takva da zele da se pre ili kasnije zatvore u Policijsku Stanicu 13.

No comments:

Post a Comment