Crippled Avenger je pogledao HELLBOY. Da vam kazem ja sta je to...
Salim se.
Potrudicu se da budem vrlo nepretenciozan.
Film je ODLICAN. Idite da ga vidite, necete zazaliti, itd. Verujem da to niko nije morao da vam kaze.
No, ja se ovog puta necu baviti pitanjima zasto je film odlican. osim sto cu reci da mi je ghoul priznao kako je pod utiskom Selme Blair isao na net da trazi mp3 sa pesmom Bijelog, ne Bijelinog, vec bas Bijelog Dugmeta o njoj...
Dakle, mislim da je Selma, koju imam na nisanu jos od CRUEL INTENTIONS i BROWN`S REQUIEM ogroman dobitnik posle ovog filma i da ce napokon zaigrati u dobrom visokobudzetnom Holivudu kao sto zasluzuje umesto da se smuca (da ne kazem potuca) po indie filmovima.
I sve je u filmu super i Bog zna kako.
Sta su problemi?
Prvo, mislim da se Holivud vec jako dugo ismeva satanistima i uskoro ce pretrpeti zescu kaznu za to. HELLBOY uvodi veselog djavolka u nase domove, on radi za Sluzbu, inace mu je srce slomljeno, ali hej voli fast food, drustvo i humor. Jedino ne voli kafanu...
Drugo, problem je sam strip koji je potpuno idiotski. No, u okvirima toga sto strip nudi, film je vise nego dobar.
Trece, moram priznati da je Hellboy idealna rola sa Arnija. Skoro bez sminke. Anrnie bez sminke je tri put veci frik od maskiranog Perlmanna. U krajnjoj liniji, ko je prokleti naci frik prizvan pred kraj rata? Ko vam prvi pada na pamet? Arnie!
Hellboy je morao biti Arnijeva testamentarna rola. To je vec pitanje metafizike. Prosto mi nije jasno zasto ti ljudi koji vec prave filmove o tome da se svet rusi ako nadjes odredjeni kamen, odredjenog dana, malo ne pozabave i vlastitim demonizmom?
Arniejev testament je mogao biti u filmu END OF DAYS da ga Hyams nije onako besprizornicki unakazio.
Dakle, poslednji ozbiljan protivnik Arnieju je Mracna Strana. I HELLBOY je naprosto zaokruzivanje kruga.
Na pitanju podele dolazimo i do Cetvrte, kljucne tacke.
Del Toro je odlican reditelj. Ja sam njegov veliki fan i jedan od gurua njegove popularizacije dok je jos bio nepoznat Miramaxov uvoz iz Mexica.
Medjutim, Del Toro nema ono sto su imali autori koji su ucinili Arnija zvezdom.
Sad cu pokusati da objasnim sta je to. Ne znam da li cu umeti.
Postojala je stara izreka u Holivudu da ne mozes da budes reditelj ako ne umes da jases konja. Uveren sam da Milius, Cameron, McTiernan i Verhoeven mogu da jasu konja. Kao sto Del Toro a jos manje Jackson, recimo, ne mogu.
Ovo je vec ezoterija, ali mislim da ovu vrstu filma uspesno moze da zauzda kuckin sin koji moze da kontrolise konja. Tacno je da je imao manji budzet nego sto treba, i da tu sigurno izvire izvesni deo te skoro neobjasnjive ispraznosti koja stalno opterecuje film. Mislim da bi se tip koji jase konja izborio za veci budzet.
Kako se to reflektuje na film? Cudno je to sto cujete od mene, ali nazalost HELLBOY je suvise skrojen. Sve je tight. Nema tacaka na kojima se autor iskazuje u nekom iracionalnom produzavanju poput Michael Baya u BAD BOYS 2. S druge strane, nema situacija u kojima se reditelj suocava sa barbarogenijalnim pitanjem `Kako ovo da snimim?` Del Toro apsolutno vlada konvencijom, na svakom nivou vlada jezikom koji unutar samog rasporeda planova i pokreta kamere sugerise sta se zbiva. Znamo da je horor ili akciona scena i pre nego sto krene samo zbivanje. Po smeni kadrova. A sustina je da povremeno poput Sergio Leonea ili David R. Ellisa imamo stuaciju u kojoj je autor naprosto snimio desavanje na neki nov i talentovan nacin...
Slicno je i scenografijom i kostimom. Nema dovoljno interakcije sa tim materijalima. Framing je uzak. Sve je on the need to know basis. Del Toro nije prvi koji kreira neki imaginarni ili barem polu imaginarni svet u kome ce se desavati spektakl, pa ipak ima primera gde se takav problem ne javlja. uzmimo Verhoevenov STARSHIP TROOPERS. Udarci njegovih buba koje su podjednako bizarne kao bica u HELLBOYu zaista bole, i to ne samo zbog rejtinga...
Ali, takav kakav je, Del Toro jeste najbolji sto reditelj moze da bude u njegovoj vrsti... I HELLBOY je u tom kljucu savrsen.
A u nekom ukupnom estetskom smislu je ODLICAN...
Salim se.
Potrudicu se da budem vrlo nepretenciozan.
Film je ODLICAN. Idite da ga vidite, necete zazaliti, itd. Verujem da to niko nije morao da vam kaze.
No, ja se ovog puta necu baviti pitanjima zasto je film odlican. osim sto cu reci da mi je ghoul priznao kako je pod utiskom Selme Blair isao na net da trazi mp3 sa pesmom Bijelog, ne Bijelinog, vec bas Bijelog Dugmeta o njoj...
Dakle, mislim da je Selma, koju imam na nisanu jos od CRUEL INTENTIONS i BROWN`S REQUIEM ogroman dobitnik posle ovog filma i da ce napokon zaigrati u dobrom visokobudzetnom Holivudu kao sto zasluzuje umesto da se smuca (da ne kazem potuca) po indie filmovima.
I sve je u filmu super i Bog zna kako.
Sta su problemi?
Prvo, mislim da se Holivud vec jako dugo ismeva satanistima i uskoro ce pretrpeti zescu kaznu za to. HELLBOY uvodi veselog djavolka u nase domove, on radi za Sluzbu, inace mu je srce slomljeno, ali hej voli fast food, drustvo i humor. Jedino ne voli kafanu...
Drugo, problem je sam strip koji je potpuno idiotski. No, u okvirima toga sto strip nudi, film je vise nego dobar.
Trece, moram priznati da je Hellboy idealna rola sa Arnija. Skoro bez sminke. Anrnie bez sminke je tri put veci frik od maskiranog Perlmanna. U krajnjoj liniji, ko je prokleti naci frik prizvan pred kraj rata? Ko vam prvi pada na pamet? Arnie!
Hellboy je morao biti Arnijeva testamentarna rola. To je vec pitanje metafizike. Prosto mi nije jasno zasto ti ljudi koji vec prave filmove o tome da se svet rusi ako nadjes odredjeni kamen, odredjenog dana, malo ne pozabave i vlastitim demonizmom?
Arniejev testament je mogao biti u filmu END OF DAYS da ga Hyams nije onako besprizornicki unakazio.
Dakle, poslednji ozbiljan protivnik Arnieju je Mracna Strana. I HELLBOY je naprosto zaokruzivanje kruga.
Na pitanju podele dolazimo i do Cetvrte, kljucne tacke.
Del Toro je odlican reditelj. Ja sam njegov veliki fan i jedan od gurua njegove popularizacije dok je jos bio nepoznat Miramaxov uvoz iz Mexica.
Medjutim, Del Toro nema ono sto su imali autori koji su ucinili Arnija zvezdom.
Sad cu pokusati da objasnim sta je to. Ne znam da li cu umeti.
Postojala je stara izreka u Holivudu da ne mozes da budes reditelj ako ne umes da jases konja. Uveren sam da Milius, Cameron, McTiernan i Verhoeven mogu da jasu konja. Kao sto Del Toro a jos manje Jackson, recimo, ne mogu.
Ovo je vec ezoterija, ali mislim da ovu vrstu filma uspesno moze da zauzda kuckin sin koji moze da kontrolise konja. Tacno je da je imao manji budzet nego sto treba, i da tu sigurno izvire izvesni deo te skoro neobjasnjive ispraznosti koja stalno opterecuje film. Mislim da bi se tip koji jase konja izborio za veci budzet.
Kako se to reflektuje na film? Cudno je to sto cujete od mene, ali nazalost HELLBOY je suvise skrojen. Sve je tight. Nema tacaka na kojima se autor iskazuje u nekom iracionalnom produzavanju poput Michael Baya u BAD BOYS 2. S druge strane, nema situacija u kojima se reditelj suocava sa barbarogenijalnim pitanjem `Kako ovo da snimim?` Del Toro apsolutno vlada konvencijom, na svakom nivou vlada jezikom koji unutar samog rasporeda planova i pokreta kamere sugerise sta se zbiva. Znamo da je horor ili akciona scena i pre nego sto krene samo zbivanje. Po smeni kadrova. A sustina je da povremeno poput Sergio Leonea ili David R. Ellisa imamo stuaciju u kojoj je autor naprosto snimio desavanje na neki nov i talentovan nacin...
Slicno je i scenografijom i kostimom. Nema dovoljno interakcije sa tim materijalima. Framing je uzak. Sve je on the need to know basis. Del Toro nije prvi koji kreira neki imaginarni ili barem polu imaginarni svet u kome ce se desavati spektakl, pa ipak ima primera gde se takav problem ne javlja. uzmimo Verhoevenov STARSHIP TROOPERS. Udarci njegovih buba koje su podjednako bizarne kao bica u HELLBOYu zaista bole, i to ne samo zbog rejtinga...
Ali, takav kakav je, Del Toro jeste najbolji sto reditelj moze da bude u njegovoj vrsti... I HELLBOY je u tom kljucu savrsen.
A u nekom ukupnom estetskom smislu je ODLICAN...
No comments:
Post a Comment