Friday, February 10, 2017

TORIL

Pogledao sam TORIL Laurenta Teyssiera, jedan od naslova u specifičnom podžanru poljoprivrednog krimića. Nažalost, Teyssierov film nije ni blizu izvanrednog Roskamovog RUNDSKOPa ali moramo iskreno priznati da ni ne stremi toj vrsti visokoestetizovanog hardkora. Ovo je film koji spava agro-krimić sa trenutnim socijalnim tenzijama, prikazuje ljude koji gube svoje zemljište i zato se okreću kriminalu.

TORIL je zanimljiv, ali je u pogledu postupka nekonzistentan. S jedne strane, želi da se bavi realizmom, makar i "povišenim" a onda se u podeli pojavljuju glumci koji ne deluje kao deo inače ubedljivog reliastičkog ansambla. Tu pre svega mislim na žrnski deo podele koje deluju kao dive u odnosu na "težake" u muškim rolama.

Isto važi i za žanrovsku mešavinu. Kriminalistički zaplet je sveden, mišićav, ubedljiv, dočim je paradoksalno socijalni deo prenaglašen, neubedljiv. Ti disbalansi sprečavaju film da postane zaista efektan i da konvertuje mnoge kvalitete u konzistentnu celinu. Teyssier je recimo reditelj koji nesumnjivo ima i mašte i tehničke kompetencije pa je samim tim šteta što taj delikatni balans nije uspeo da iznese.

Ipak, ako imamo u vidu talas filmova u kojima je najviše postigao HELL OR HIGH WATER, TORIL ima svoje mesto.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment