Monday, July 9, 2018

HOTEL ARTEMIS

HOTEL ARTEMIS Drew Pearcea je rediteljski debi high profile britanskog scenariste koji je uložio svoj veliki komercijalni kredibilitet kako bi snimio - šta? Još jedan post-tarantinovski ansamble triler, sa previše priče, hrpom zanimljivih ideja koje mahom ni ne bivaju načete jer je osnovni mehanizam filma žvaka u enterijeru, sa dosta pompeznih, pretencioznih dijaloga.

Film se dešava 2028. u trampovskom Los Anđelesu u kom se narod digao protiv vodovodne kompanije koja je privatizovana i naprosto je ukinula vodu sirotinji. Ali nažalost ovo nije film o tome, sve to je samo eho i razlog da se junaci zatvore u narečeni enterijer.

A enterijer je bolnica za krpljenje kriminalaca, u kojoj važi poseban kodeks, nešto slično kao u PAYBACKu odnosno sada u JOHN WICKu. Dakle, to su neke stvari koje su prilično passe, pa je zanimljivo da je Drew Pearce tako neke "bajate" elemente ubacio u svoj scenaristički debi. No, možda je ovo bio scenario koji on voli a koji nije mogao da se proda nekom "skupljem" reditelju.

Pearce je okupio mešavinu A- liste glumaca, sa par imena koja su A lista po reputaciji ali ne po komercijalnosti (Jodie Foster, Jeff Goldblum) i njih je onda spojio sa televizijskim zvezdama (Sterling K. Brown, Charlie Day, Brian Tyree Henry) ali nažalost ni za koga ov ovih sa televizije ovo nije star-making film jer film nema dominantnog glavnog junaka. Stoga, može se reći da oni nisu ni imali priliku da kapitalizuju ono što im je otvorila ova prilika.

Jodie Foster naravno kao autentična A list glumica uspeva da se nametne i dominira jer prosto donosi veliku reputaciju, i bira uloge koje su joj izazov, ili bar one u kojima ima šta da se "glumi", a ovde baš ima prostora za razne transformacije, teške emocije, socijalni komentar i sl. Sterling K. Brown po meni ima potencijala da crossoveruje na film kao Baby Denzel i ovde to pokazuje ali nažalost nije ovo uloga sa kojom može da napravi takav upgrade. Ipak, mnogo očekujem od njega.

Dave Bautista ponovo ima funkciju low rent Rocka, i ovo deluje kao produžetak onoga što je radio u BLADE RUNNER nastavku, smeštenom 21 godinu kasnije.

Drew Pearce režira sa dosta detalja, tipično scenaristički, sa dosta akcenata ali i dokazivanja da je u stanju da režira sa velikim R. U tom smislu nije se obrukao, nije ovo neka nestručnost nivoa Chrisa McQuarrieja i paradoksalno HOTEL ARTEMIS na nivou zamisli deluje manje atraktivno nego u egzekuciji. No, sve ono što je preneto kao problem iz scenarija (recimo, pretenciozan dijalog) ni sam Pearce ne uspeva da reši.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment