CHAOS WALKING Douga Limana je film koji mnogo bolje funkcioniše ako ne znate ništa o tome koliko je koštao i kako je sniman. Naime, CHAOS WALKING je koštao 125 miliona dolara, sniman je i dosnimavan dugo zbog obaveza glavnih glumaca zarobljenih u velikim franšizama, a veotvatno je i sam profilisan da započne jednu.
Ako to sve ne znate, i ako priđete ovoj ekranizaciji Patricka Nessa kao nečemu što vidite na ekranu i ne bavite se onim izvan njega - dobićete vrlo zanimljiv svemitski vestern, sa interesantnim high conceptom, zanimljivim pokušajem da se on prenese na ekran, i dvoje izuzetno harizmatičnih mladih glumaca u glavnim ulogama.
Tom Holland igra mladića iz kolonije na jednoj dalekoj planeti u kojoj žive samo muškarci i imaju jedan specifičan problem - nigde nema žena, njih su pobili vanzemaljci, i svačije misli se vide tako što se roje oko njihove glave, vizualizuju i osluškuju.
Daisy Ridley igra devojku iz izviđačke misije poslate sa novog broda poslatog da kolonizuje planetu. Njen brod pada na planetu i ona je jedina preživela.
Kada je naseljenici iz mladićeve varošice pronađu, on ubrzo shvata da joj se sprema zlo i odlučuje da pobegne sa njom.
Film se mahom dešava u prirodi koja deluje veoma “zamsljski” sa ponekim detaljem koji se razlikuje.
Film je vrlo gritty, vrlo lived in u pogledu dizajna, i meni je lično prijalo to što planeta ima tu floru koja je ista kao na Zemlji sa ponekom razlikom u pogledu faune, ali mogu da zamislim kako je delu publike koja je očekivala spektakl, sve ovo “previše obično”.
Ovo je pokušaj da se izgradi YA franšiza, ali film je u svojoj osnovi vestern, priča o doseljenicima, o rivalstvu nekoliko varoši, o poludelim propovednicima, muškarcima stočarima, i poremećaju koji u taj svet donosi jedna žena.
Tom Holland i Daisy Ridley su sjajni u glavnim ulogama i imaju odličnu hemiju.
Film je veoma propulzivan, stvari se razvijaju dinamično i u solidnom tempu, likovi su dobri, i atmosfera je zanimljiva. Fotografija Bena Seresina je u duhu vesterna, sa dosta širokih planova i verujem da ga je bolje gledati u bioskopu.
Međutim, počev od dana kada je ovaj film trebalo da režira Bob Zemeckis po scenariju Charlieja Kaufmana i da započne nekakvu novu YA franšizu za LIonsgate, očekivanja su bila velika. Stoga, ovaj film je morao da pruži nešto nesvakidašnje da bi ih ispunio. I što se mene tiče, i jeste ali na jedan drugi način.
Tom vrstom predznanja od produkciji i budžetu filma umnogome je umanjeno i ugroženo uživanje u njemu što je šteta. Ipak, nadam se da će vremenom biti prepoznat.
Zanimljivo je kako su se u poslednje vreme Zemeckis i Liman upleli, prvo oko CHAOS WALKING, potom kad je Liman preuzeo pisca i glumicu iz Zemeckisovih poslednjih par filmova.
Isto tako, oseća se autoritet Toma Hollanda koji je na ovom projektu imao svog scenaristu Christophera Forda iz SPIDER-MANa da sarađuje sa Nnessom na scenariju koji je na kraju snimljen.
Sasvim je moguće da će na kraju cele ove priče kritika najviše ceniti detalj da u Kaufmanovom filmu junaci gledaju Zemeckisov film koji je proistekao iz njihove saradnje u ranim fazama ovog projekta.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment