Francuski epizodista Guillaume Campanacci i Vesper Egon koja je regionalne gore list, snimili su francusku verziju indie filma - dakle nouvelle vague pokušaj - WHENEVER I'M ALONE WITH YOU.
Na početku filma Campanacci probija četvrti zid i obraća se publici naglašavajući da ovaj film nije za svakoga, naročito ne za one koji očekuju da im film servira sve odgovore, one koji vole američki film i uopšte dakle nije za one koji nisu edukovani sladokusci.
Ova vrsta pokazivanja testisa od čelika, naravno, samo podstiče gledaoca kao što sam ja da ih ispipa, i tamo gde je trebalo da bude čelik ne nalazimo ništa.
Ovo je sve na nivou jednog manje ili ponekad više darovitog pokušaja da se imitira francuski Novi talas. Odgovora nema jer nema ni priče, ni pitanja, sve je jasno i što je najsmešnije od svega, sve je dosta dinamično jer se čini da autori imaju veći neizdrž od prosečnog gledaoca bioskopskog blokbastera koga svako malo treba prenuti nečim.
Ovo je jedna benevolentna muzejska budalaština, izvedena relativno pristojno, na malom budžetu, ali apsolutno neopterećena smislom ili bilo čime vrednim pažnje sem glavnog glumca koji je dovoljno prijatna faca da bih mogao da ga pogledam i u nekom drugom filmu.
Međutim, baš kad gledamo Campanaccija na ekranu shvatimo šta je problem kod takvih glumaca - publika ne bi imala problem da ih gleda ponovo, ali ne oseća potrebu da gleda jedino i isključivo njih. A takvih kao on, relativno darovitih, sa upečatljivim izgledom ima jako puno. Onih sa tzv. X-faktorom je malo.
Ipak, za publiku na prostoru bivše SFRJ je zanimljivo da je film domišljato nafilovan pesmama našeg rokenrola, pre svega new wavea, pre svega Idola i da one - nezavisno od toga što su nama dobro poznate i što nas raduje da ih vidimo u stranom filmu - zapravo dosta dobro zvuče kao deo jednog novotalasovskog pokušaja. Otud WHENEVER I'M ALONE WITH YOU i deluje kao nešto što bi možda pre 40 godina sa istim ovim pesmama snimio Milutin Petrović sa Sonjom Savić ili tako neki pajkićevac s nekom tako glumicom.
* * / * *.* *
No comments:
Post a Comment