Jordan Harper je izvanredan televizijski scenarista, ali za sada još uvek nije dobio svoju solo seriju uprkos prestižnih pokušaja, kao što je recimo pisanje pilota za novu izvedbu Ellroyevog LA CONFIDENTIAL. Međutim, uprkos tome što nema svoju seriju, naročito je u HIGHTOWNu Rebecce Cutter pokazao kako vlada likovima sa margine i novim formama američkog opioidskog kriminaliteta.
S druge strane, Jordan Harper je izvanredan prozni pisac i prošla godina bila je godina čitanja njegovih romana. SHE RIDES SHOTGUN je vrlo solidan roman, na liniji BLOOD FATHERa Petera Craiga, i dobio je ekranizaciju Nicka Rowlanda u kojima je Harper, sa dvojicom kolega napravio redukcionističku adaptaciju ali je u njoj pružio sve ono što nudi roman.
Dok se Richet u BLOOD FATHERu opredelio za jak tempo ozbiljnog grindhouse favorita u manje od sat i po vremena, i imao je Mela Gibsona u glavnoj ulozi i dominantnoj roli koja je mnogo više od glume i seže u domen koautorstva, Rowland ide na dvočasovno trajanje i sa Taronom Egertonom u glavnoj ulozi ide na svoju verziju zvezdane voltaže.
SHE RIDES SHOTGUN je metodičniji, više slow burn, ali isto tako propulzivan i nasilan, kada stvari postanu kritične, i uprkos tome što nema Mela, reč je o časnom nasledniku BLOOD FATHERa sa kojim deli i Lionsgate kao distributera.
U ova slučaja, tu je mešavina Aryan bandi, sa malo začinskog meksičkog kartela, starinske mistike novih grubijana, flyover Amerike koja je samo propadala u međuvremenu, sa ljudima koji ne poznaju granice kada žele da postignu ono što žele.
Rowland dobro kontroliše ovaj volatilan miks, naročito jer je vrlo vešt kad se dođe u neku žanrovski tipičnu situaciju koja zahteva tehničko znanje i rutinu ali veoma svež i žanrovski nepotrošen kada treba postaviti likove i generalno celinu.
SHE RIDES SHOTGUN je film koji u tom smislu ima integritet, žanrovski je ali spreman je da krši pravila i da traje onoliko koliko on misli da treba.
Na kraju u filmu, kao scena koja je višak se nameće upravo jedna tipična - i u ovom filmu dobro izvedena - žanrovska situacija.
SHE RIDES SHOTGUN je išao u bioskope, nažalost, pre svega trofejno, kao i BLOOD FATHER onomad.
Nema veze. Živeće ovaj film, kao i BLOOD FATHER, naročito jer izlazi u kasno proleće Egertonove karijere.
I biće komplementaran i sa BLOOD FATHERom i sa SHOT CALLERom iako naizgled liči da smo sve što je u njemu tamo već videli.
* * * 1/2 / * * * *